تداوم جوی نسبتا ناپایدار تا اواخر هفته جاری در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی نسبتا ناپایدار تا اواخر هفته جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم جوی نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته جاری در غالب مناطق استان است و سامانه بارشی که از بعد از ظهر دیروز وارد شمالغرب کشور شده است همچنان بصورت متناوب تا اوایل وقت روز سه شنبه (۱۲ فروردین) به فعالیت خود ادامه خواهد داد و موجب رشد ابر‌های همرفتی و افزایش ابرناکی و در مناطقی از استان اردبیل بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد و برق (در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان با احتمال بارش برف) خواهد شد.

او بیان کرد: فعالیت این سامانه و نفوذ زبانه‌های کم فشار در سطح زمین، وزش باد جنوبی گاهی تند باد نیز در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روز سه شنبه موقتاً از شدت ناپایداری کاسته شده، اما روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی، مجدداً در اغلب مناطق استان بارش باران (غالباً بصورت رگبار و رعدوبرق) را شاهد خواهیم بود. ضمناً با توجه به رخداد بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نمی‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.