افزایش ۶۴ درصدی صادرات ریلی از مرز سرخس

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: صادرات ریلی ایران از مرز سرخس در شمال خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی در سال پیش نسبت به سال قبل از آن ۶۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  پارسال، یک میلیون و ۳۲ هزار تن کالا از ایران و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که ۹۰۶ هزار تن از این کالاها در استان خراسان رضوی بارگیری شد.

او  ادامه داد: کالاهای بارگیری شده در این استان نیز طی این مدت نسبت به سال ۹۷ حدود ۷۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ایستگاه راه آهن شهید مطهری با ۴۳۰ هزار تن بیشترین میزان بارگیری کالای صادراتی استان را در بین سایر ایستگاه ها از جمله مشهد، تربت‌حیدریه، سرخس و لطف آباد به خود اختصاص داده است.

نصیری ورگ افزود: سیمان ۶۷ درصد از این اقلام صادراتی را به خود اختصاص داده و پس از آن مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی و شوینده در رتبه های بعدی قرار دارد.

او  ادامه داد: توسعه ایستگاه شهید مطهری، دادن مجوز ورود واگن به بخش خصوصی برای صادرات کالا و ایجاد بازار جدید سیمان در کشور ازبکستان از دلایل افزایش و رونق صادرات از مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: اداره کل راه آهن خراسان آمادگی کامل دارد در این ایام که تردد جاده‌ای به خاطر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به شدت کاهش یافته است نسبت به تامین اقلام اساسی استان از طریق شبکه ریلی یا صدور کالای تجاری تولیدکنندگان به کشورهای آسیای مرکزی از مرز ریلی سرخس اقدام و مساعدت نماید.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار