معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

پاسخ به بیش از ۵ هزار تماس تلفنی درباره ویروس کرونا

سامانه ۱۸۱۹ و ۱۹۰ به بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی درباره ویروس کرونا پاسخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به راه اندازی سامانه‌های تلفنی ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان و ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره در خصوص ویروس کرونا، تاکنون به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده شده است.

او ادامه داد: به منظور رفع ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ با داخلی صفر و همچنین سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان پاسخگوی پرسش‌های مردم در زمینه کروناویروس هستند.

اکبری افزود: کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روزه به صورت ۲۴ ساعته در قالب سه نوبت کاری، پاسخگوی تماس‌های مردم در ارتباط با بیماری کووید۱۹هستند.

او با اشاره به کاهش تماس‌های مردمی در روز‌های اخیر نسبت به روز‌های ابتدایی همگام با افزایش آگاهی مردم در زمینه کروناویروس گفت: در روز‌های نخست بیشتر پرسش‌ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسش‌ها تخصصی‌تر شده و شیوه‌های درمان و ایزوله کردن را در بر می‌گیرد.

اکبری، اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با کروناویروس برشمرد و افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود برای پاسخگویی به پرسش‌های خود در زمینه کروناویروس، تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت‌های پزشکی را اشغال نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار