انجام بیش از ۹۵ درصد غربالگری اولیه کرونا در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرحله غربالگری اولیه بیماری کرونا در سطح استان با دقت لازم به بیش از ۹۵ درصد رسیده و در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،دکتر علی اکبر یاراحمدی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرحله غربالگری اولیه بیماری کرونا در سطح استان با دقت لازم به بیش از ۹۵ درصد رسیده و در حال تکمیل است.

دکتر علی اکبر یاراحمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرحله اجرایی و عملیاتی بسیج نیرو‌های کنترل و شکست کرونا با همکاری نیرو‌های مراکز بهداشتی با بسیج محلات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درحال انجام است.

او اظهار داشت: هدف ما از عملیات اجرایی بسیج نیرو‌های کنترل و شکست کرونا در استان در سه مرحله‌ی: آموزش جمعیت تحت پوشش محلات، ضد عفونی و گندزدایی و مراقبت از بیماران به طور مستمر در حال پیگیری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آموزش آحاد جامعه و اطلاع رسانی نقش موثری داشته و استمرار آن بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: هم استانی‌ها در روز طبیعت باید در خانه بمانند و با رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور و تجمع در تفرجگاه‌ها از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند.

یاراحمدی بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۶۲۷ نمونه از بیماران مشکوک به "کرونا" در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از این عدد ۵۶۶ مورد مثبت و ۹۵۴ نمونه منفی اعلام شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.