در ١٢ ماهه سال ٩٨ محقق شد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۴ میلیون تن کالا در بندر امام‌خمینی (ره)

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)گفت:بیش از ۴۴ میلیون تن کالا در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بندری در سال ٩٨، ۴۴ میلیون و ۶٨۴ هزار و ٧٣۴ تن ثبت شده است که ٩ درصد رشد نشان می‌دهد.

او اظهار داشت: در این بازه زمانی میزان ١۵ میلیون و ۴٧٣ هزار و ٣٧۶ تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است که نشان دهنده ٢٧ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه در سال ٩٧ است.

دریس بیان کرد: بارگیری کالا‌های متفرقه (جنرال کارگو) مشتمل بر تجهیزات و لوازم کارخانه و قفسه چوبی با ۵٢ درصد رشد، کالای کیسه‌ای شامل سیمان با ٣٨ درصد، فله‌ خشک مشتمل بر کود‌ شیمیایی، سرباره‌ فلزات، گنداله‌ آهن، کلینکر، خاک‌های معدنی، پودرسنگ آهن با ٢٧ درصد و کالا‌های کانتینری با ٢۴ درصد بیش‌ترین رشد را بین کالا‌های بارگیری شده در ١٢ ماهه سال ٩٨ به خود اختصاص دادند و در مجموع با ٢ درصد رشد به ١٠ میلیون و ٢١٨ هزار و ۴۶٣ تن رسید.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با مساحت ۱۰۴۴ هکتار بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی بندری است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.