معرفی برترین هافبک‌های تهاجمی فوتبال جهان

برترین هافبک‌های هجومی ۶ دهه اخیر فوتبال جهان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت معتبر گل در گزارشی به معرفی برترین هافبک‌های تهاجمی ۶ دهه اخیر فوتبال جهان پرداخته است.

بابی چارلتون انگلیسی، جیانی ریورا و عمر سیووری ایتالیایی، وولفگانگ اووراث آلمانی و آدمیر ده گویا برزیلی از سوی این سایت به عنوان برترین هافبک‌های هجومی دهه ۶۰ میلادی انتخاب شده‌اند.

در دهه ۷۰ یوهان کرایف هلندی، تئوفیلو کوبیلاس پرویی، گونتر نتزر آلمانی، ریکاردو بوچینی آرژانتینی، روبرتو ریولینو برزیلی بهترین هافبک تهاجمی جهان هستند.

دیه‌گو آرماندو مارادونا آرژانتینی، زیکو و سوکراتس برزیلی، میشل پلاتینی فرانسوی و رود گولیت هلندی در دهه‌ای که شاهد هنرنمایی ستارگان تاریخ‌ساز فوتبال بودیم نام خود را به عنوان برترین نفرات در پست هافبک هجومی مطرح کردند.

در دهه ۹۰ زین‌الدین زیدان فرانسوی، میشل لادروپ دانمارکی، ریوالدو برزیلی، کلارنس سیدورف هلندی و کارلوس والدراما کلمبیایی بهترین هافبک‌های جهان بودند و این عنوان در دهه اول قرن بیست و یکم به ابرستاره‌هایی مثل رونالدینیو و کاکا برزیلی، فرانچسکو توتی ایتالیایی، خوان رومن ریکلمه آرژانتینی و لوئیس فیگو پرتغالی رسید.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ هم آندرس اینیستا و داوید سیلوا اسپانیایی، توماس مولر و مسوت اوزیل آلمانی و وسلی اسنایدر هلندی هم بهترین عملکرد را از نگاه سایت گل در این پست داشتند.

در این فهرست برزیل با ۷ بازیکن رکورددار است و آلمان، هلند هم با ۴ نماینده در رده بعدی قرار دارند.

همچنین ایتالیا و آرژانتین ۳ بازیکن بین برترین هافبک‌های تهاجمی ۶ دهه اخیر دارند. اسپانیا و فرانسه هم دارای ۲ هافبک هستند و درنهایت کشورهای انگلیس، پرو، پرتغال، کلمبیا و دانمارک هم یک بازیکن در اختیار دارند.


بیشتر بخوانید: پله، بهترین بازیکن فوتبال جهان را مشخص کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار