محدودیت اختیارات استانها درباره اعمال قرنطینه

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، اختیارات استان برای قرنطینه محدود است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی در گفت‌وگوی خبری شبکه سهند با اشاره به مباحث مطرح شده در جامعه درباره ضرورت اعمال ممنوعیت تردد به استان خاطرنشان کرد : برای قرنطینه شهر و یا استان باید به مردم گفت که حدود اختیارات ما چقدر است و ما به تنهایی نمی توانیم در این باره تصمیم گیری کنیم.

او تصریح کرد: اگر قبول کنیم که این جنگ یا بیوتروریسم است باید بدانیم جنگ فرمانده دارد و نمی‌شود هرکس به گونه‌ای که می‌خواهد تصمیم بگیرد.

او با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای کنترل کرونا تلاش می‌کنند افزود: با همدلی و همکاری از این بحران عبور خواهیم کرد.

او ادامه داد : در این شرایط همه باید احساس مسئولیت کنند و هرچه در توان دارند به صحنه بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر نکات مثبت و قوت را می‌گوییم به معنی عبور از بحران نیست گفت : اگر از نکات منفی حرف می‌زنیم به معنی این نیست که در بدترین شرایط هستیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد : اینکه در دوهفته آینده آمار مبتلایان افزایشی یا کاهشی باشد، بستگی به رفتارِ امروزِ مردم دارد.

 او اضافه کرد : اگر خودمراقبتی در مقابل ویروس کرونا به خوبی صورت بگیرد، تا چند هفته آینده روند کاهشی خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۵۳ درصد از مردم استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، تحت غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: اجرای این طرح در استان روند مطلوبی دارد و آذربایجان شرقی از این نظر رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

 او با بیان اینکه ۵ هزار تخت بیمارستانی در استان آماده پذیرش بیماران مبتلا به کروناست که تاکنون ۶۵۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: ۴ ‌بیمارستان ذخیره برای مقابله با کرونا در تبریز پیش‌بینی شده است.

او افزود : آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان کرونا در رتبه نهم است و جزء استان‌هایی هستیم که وضع متوسط ابتلا به کرونا را دارد.

او با اشاره به تعطیلی با تاخیر مراکز تجاری استان گفت : ستاد ملی مبارزه با کرونا تا دو روز قبل موافق تعطیلی مراکز عمومی و بازارها نبود و تنها با تعطیلی بازار سراب و مراغه موافقت کرده بود اما بعد از رایزنی‌ها مجوز تعطیلی کل مراکز استان گرفته شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.