بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش غربالگری خود اظهاری سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق سامانه سینا و سایت www.salamat.gov.ir زیر پوشش خود اظهاری سلامت بیماری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش غربالگری خود اظهاری سلامت، کرونا قرار گرفتند.

او ادامه داد: در مسیر مبارزه با کرونا و حفظ بهداشت اقدامات متعددی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مناطق تحت پوشش صورت پذیرفته و تعداد ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر شامل (۵ میلیون ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان به همراه ۴۰۰ هزار نفر از اتباع مجاز ساکن) از این خدمات بهره‌مند شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های این معاونت در بحث مبارزه با کرونا با مباحث آموزشی آغاز شد و سپس نسبت به چاپ و نصب هزاران بنر در سایز بزرگ، چاپ و نصب بیش از ۲۰ هزار پوستر آموزشی و مراقبتی و چاپ میلیون‌ها تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم اقدام شد.

قلیان با بیان اینکه اقدام صورت گرفته دیگر از سوی این معاونت بخش مشاوره‌ای دانشگاه با همکاری بخش خصوصی و نیرو‌های داوطلب در سه شیفت کاری بود، افزود: در این ماموریت هر شیفت هشت ساعته هشت نفر در محل خدمت حاضر بوده و پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند؛ همچنین در این برنامه از حضور نیرو‌های معاونت درمان دانشگاه هم برای پاسخگویی به سوالات تخصصی ودرمانی مردم در بحث ویروس کرونا برخورداریم.

او تصریح کرد: در حوزه آموزش سلامت و پاسخگویی سوالات شرعی مراکزی با همکاری دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه و با حضور روحانیون دایر شده، همچنین با همکاری مخابرات استان طرح غربالگری تلفنی سلامت را از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ داشته‌ایم و در این بخش نیز همکاری نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی را هم در مراکز بهداشت مناطق ۳، ۵ و ثامن شاهد بودیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق زیر پوشش دانشگاه از طریق سامانه سینا و سایت خوداظهاری طرح غربالگری سلامت را داشتند، گفت: در موارد مشکوکی که نیازمند مراقبت بودند اعزام نیرو‌ها را به درب منازل آنان داشتیم تا ضمن کسب اطلاعات کاملشان در حوزه سلامت، اگر نیازمند انتقال به مرکز درمانی باشند این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در راستای فعالیت مراکز ۱۶ ساعته سلامت راه‌اندازی ۱۲ مرکز را در گام نخست داشتیم و در ادامه با افزایش ۲۲ مرکز دیگر به ۳۴ مرکز، به سه برابر تعداد اولیه رسیده است تا از ازدحام بالای جمعیت جلوگیری شود؛ این مراکز همه‌روزه از ساعت ۶ تا ۲۲ پاسخگوی مردم هستند.

قلیان گفت: در مناطق مرزی استان گام‌های بلندی در حوزه اقدامات پیشگیرانه برداشته شده تا مورد مشکوک ابتلا به کووید ۱۹ وارد کشور نشود و خوشبختانه تا این لحظه مورد مثبت ورودی در این حوزه نداشته‌ایم، حتی در موارد خارج از مرز‌ها هم که مسؤولیتی نداشتیم اقدامات لازم را در حوزه غربالگری سلامت صورت دادیم و برای مواردی که فاقد مشکل بودند کارت سلامت صادر شد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفور
۱۴:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشید خدمت شما میشه در مورد اتباع ساکن در ایران معلومات بدین چون در همین چند روز روزنه حدود 8هزار نفر دارن از ترس پذیرش نشدن بیمارستانها دارن خارج میشن از کشور من خودمم اتباع هستم ونمیدونم تکلیف چیه لطفا اتلاع رسانی کنید مردم از ترس در بیان ممنون