گول شگرد کلاهبرداران فروش وام کم بهره را نخورید!

مراقب آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم از سوی افراد ناشناس و کلاهبرداران باشید.

گول شگرد کلاهبرداران فروش وام کم بهره را نخورید!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، شاید شما هم در فضای مجازی آگهی هایی در خصوص واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم را دیده باشید، مطالب که بسیاری از افرادی را به خود جذب می کند و همین موضوع باعث می شود افراد بسیاری در تور کلاهبرداری های اینترنتی بیفتند و این تازه آغاز ماجراست ...

هرچند هر روزه خبرهای زیادی از انواع و اقسام کلاهبرداری ها و دستگیری کلاهبرداران به گوش می رسد اما بد نیست از جزئیات ترفند کلاهبرداری با وام کم بهره با خبر شویم.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد به ضرورت افزایش آگاهی افراد برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: کلاهبرداران در روش کلاهبرداری، آگهی با عناوین اخذ وام آسان در کوتاه ترین زمان ممکن  و با بهره پایین بانکی در فضای مجازی منتشر می کنند.

سرهنگ ابوطالبی افزود: در ادامه فرد کلاهبردار در ازای اعطای وام به افراد، مبالغ مختلفی برای حق‌الزحمه یا بیعانه و فراهم کردن وام مطالبه می‌کنند که پس از واریز مبلغ به حساب فردسود جو، این فرد پاسخگو تماس‌های شهروندان نبوده و آگهی خود را حذف می‌کند.

او از شناسایی و انجام اقدامات تکمیلی برای بدام انداختن تعدادی از این کلاهبرداران خبرداد و اظهارداشت: در تمامی فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی و معاملاتی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد، تا زمان رؤیت جنس و یا مدارک و مستندات خدمات تبلیغ شده به صورت حضوری، از پرداخت هرگونه وجهی تحت عناوین مختلف مثل بیعانه، خودداری گردد.

رییس پلیس فتا استان یزد با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند صرفاً به علت اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نیست.

سرهنگ ابوطالبی در ادامه تاکید کرد: در خصوص این مورد خاص یعنی فروش امتیاز تسهیلات، متقاضیان حتماً از بانک اعطاءکننده تسهیلات قبل از پرداخت هرگونه وجهی استعلام بگیرند تا از صحت موضوع مطلع شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار