در ادامه قسمت قبل، نکاتی دیگر پیرامون الگو‌های ورزشی مناسب در ایامی که در خانه سپری می‌شود را بیان می‌کنیم.

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره 4)به گزارش خبرنگار پزشکی ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت قبل، الگو‌های مناسب برای فعالیت جسمی را معرفی کردیم. در ادامه قسمت گذشته، پیاده‌روی را به عنوان یک الگوی مهم در فعالیت‌های ورزشی نوروزی، معرفی می‌کنیم. الگوی مناسبی که در خانه و بدون هیچ امکاناتی هم قابل انجام است.

بهترین فعالیت جسمی در تعطیلات که در خانه قابل انجام است، پیاده‌روی است؛ بیشتر متخصصان معتقدند این فعالیت، بی‌خطر است و تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت بدن شما دارد.

سعی کنید در خانه هم، لباس مناسب به تن کنید و کفش‌های ورزشی خود را به پا داشته باشید.

بر اساس توان و الگوی بدنی خودتان، از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت، هر روز پیاده‌روی داشته باشید.

اگر هنگام ورزش و پیاده‌روی، حس کردید قلبتان تپش شدیدی دارد و یا افت ناگهانی فشار خون داشتید، یا علائمی مانند سرگیجه، حتما جدی گرفته و پزشک مراجعه کنید.

از دیگر فواید داشتن فعالیت جسمی، کنترل دیابت، کنترل و کاهش وزن، آمادگی عضلانی و کاهش نیاز به تزریق انسولین یا استفاده از دارو‌های خوراکی در مبتلایان به دیابت است. البته به خاطر داشته باشید، این افراد همیشه باید دستگاه سنجش قند خون، دارو و انسولین به همراه داشته باشند. به همراه داشتن مواد قندی و کربوهیدرات هم بسیار لازم است.

انجام حرکات کششی برای کمک به شل شدن عضلات و ریلکس شدن، بسیار مفید است.

از حرکات تقویت کننده برای کمک به قدرت عضلات کمر، دست، پا و گردن کمک بگیرید؛ همینطور می‌توانید با این روش به رفع خستگی عضلات هم کمک کنید.

ورزش‌های مناسب کشش پا، به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه، ایجاد فشار در ناحیه گردن با قرار دادن دست روی پیشانی، از جمله الگو‌های ورزشی بسیار مهم است.

این حرکات بسیار راحت و بی‌دردسر در منزل قابل انجام است.

با پیاده‌روی می‌توانید خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهید، قلب را تقویت کنید، سرعت تحلیل استخوان‌ها را کاهش دهید، مشکل افسردگی را تسکین داده و درمان کنید. خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش دهید، سلامت عمومی بدنتان را افزایش دهید.

تناسب اندام خواهید داشت و از مشکلات اسکلتی، عضلانی و ابتلا به چاقی جلوگیری کنید.

از دیگر توصیه‌های مهم این است که بازی بچه‌ها را به ورزش و فعالیت جسمی، تبدیل کنید. از تبدیل بازی‌ها به برد و باخت خودداری کنید، تا جلوی احتمال آسیب و مصدومیت احتمالی کودکان را بگیرید.


بیشتر بخوانید :

نکات ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۱)

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۲)

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۳)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار