چهارشنبه‌سوری در خانه بمانیم

کارشناسان از مردم می‌خواهند چهارشنبه‌ آخر سال در خانه بمانند و زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: با توجه به انتقال سریع بیماری کرونا چهارشنبه‌سوری امسال را در خانه بمانیم و زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

محمد بازیاری افزود: مراسم چهارشنبه‌ آخر سال یا همان چهارشنبه‌سوری که در سال‌های دور با روشن کردن یک آتش کوچک و دورهم جمع شدن خانواده‌ها جشن گرفته می‌شد امسال با توجه به شیوع  کرونا در کشور و استان ما ضروری است برگزار نشود.

او ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی به نکات بهداشتی و برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان کرد: ویروس کرونا به‌سرعت منتقل‌ می‌شود  و در دو هفته اول فرد ناقل ممکن است هیچ‌گونه علائمی نداشته باشد بنابراین توصیه می‌شود از هرگونه تجمع حتی در تعداد کم پرهیز شود.

بازیاری گفت: خریدوفروش مواد آتش‌زا خود می‌تواند باعث انتقال بیماری شود. مردم باید توجه داشته باشند اگر نکات ایمنی و هشدار‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و خدای‌ناکرده اتفاقی بیفتد که ناچار به حضور در بیمارستان شوند علاوه بر درد جراحت‌های ناشی از سوختگی این احتمال وجود دارد در بیمارستان به ویروس کرونا آلوده شوند.

او افزود: قرنطینه خانگی یعنی در خانه بمانیم و برای کار‌های ضروری هم فقط یک نفر با رعایت تمام نکات بهداشتی و ایمنی از خانه خارج شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: کرونا را تنها با همکاری و همیاری مردم می‌توانیم شکست بدهیم بنابراین از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد به‌هیچ‌وجه مراسم چهارشنبه‌سوری را طبق روال سال‌های پیش برگزار نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.