دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه:

کارگران ساوجی نگران شیوع ویروس کرونا در کارخانجات هستند

میرزایی گفت: کارگران شهرستان ساوه نگران شیوع ویروس کرونا در کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند.

کارگران ساوجی نگران شیوع ویروس کرونا در کارخانجات هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، داوود میرزایی دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه اظهار کرد: سال ۹۸ با همه تلخ کامی‌هایش در حال به پایان رسیدن است. سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده بود و با شروع جنگ اقتصادی، کارگران به عنوان سربازان خط اول جبهه اقتصادی در سنگر‌های خود به تلاش ادامه دادند.

میرزایی بیان کرد: بزرگترین دغدغه جامعه کارگری به عنوان سربازان جنگ اقتصادی تامین معیشت روزمره است و بعضا به دلیل تنگنا‌های اقتصادی، فرزندان آن‌ها از تحصیل دانشگاهی منصرف شده اند یا حتی شرایط دشوار اقتصادی امکان تامین هزینه‌های ازدواج آنان را فراهم نمی‌کند.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: در چنین شرایط اقتصادی و تهی شدن سفره کارگران، شیوع ویروس کرونا گرفتاری و استرس دیگری را به کارگران شاغل در بزرگترین شهر صنعتی کشور تحمیل کرده است. این ویروس منحوس و ناخوانده عرصه را بر این سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی تنگ‌تر کرده است.

او تصریح کرد: در روز‌های پایانی سال نگرانی جامعه کارگری از شیوع این بیماری تشدید یافته است و از آنجاکه هیچ دستورالعملی برای تعطیلی واحد‌های تولیدی از سوی مراجع ذیربط صادر نشده، لذا این نگرانی به اوج رسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری‌های خوب بخشی از کارفرمایان واحد‌های تولیدی و صنعتی نظیر شرکت فنرسازی خاور، پارس فنر، بوتان و ... اقدام به تعطیلی کارخانجات از هفته‌های قبل در راستای حفظ سلامت کارگران شده و برخی دیگر نیز از امروز تعطیل شد.

او از مدیران صنایع شهرستان خواست تا نسبت به تعطیلی واحد‌های صنعتی و تولیدی برای حفظ سلامت جامعه کارگری اقدام کنند تا دغدغه کارگران برطرف و استرس جدیدی به زندگی و خانواده آنان وارد نشود و البته جامعه کارگری متعهد می‌شود که بعد از عادی شدن شرایط عقب ماندگی تولید را جبران کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.