در راستای تحقق طرح در خانه بمانیم؛

جشنواره مجازی با رویکرد میراث فرهنگی گلستان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با هدف غنی سازی اوقات فراغت گلستانی ها در ایام عید نوروز جشنواره مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  و به نقل از میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: طرحی را با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای اجرای جشنواره در فضای مجازی برای گروه‌های مختلف سنی اعم از آقایان و بانوان در نوروز ۹۹ پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: این جشنواره فضای مجازی شامل بخش‌های صنایع‌دستی، نقاشی، سفره هفت‌سین، قصه‌گویی و نوروزخوانی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در نوروز ۹۹ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: برای گذران دوران فراغت و به‌منظور تحقق طرح در خانه بمانیم، مسابقه مجازی با محور‌های خاطره‌نویسی از سفر‌های گذشته به استان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، عکس با جاذبه‌های گردشگری استان و جمله‌های امیدبخش در خصوص گذران شرایط موجود طراحی‌شده است.

او بیان کرد: در این طرح با اهدای جوایز ویژه شامل صنایع‌دستی نفیس استان، اقامت در بهترین بوم‌گردی‌های استان پس از گذر از دوره بیماری به‌منظور تشویق در خانه ماندن و موکول سفر‌ها به پس از شکست کرونا برنامه‌ریزی‌شده است.

تجری افزود: با توجه به شیوع کرونا، کمیته گردشگری و فضا‌های مجازی ستاد ملی مدیریت کرونا تشکیل‌شده که ریاست این کمیته بر عهده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که در نوروز ۹۹ وظایف این کمیته از سوی ستاد خدمات سفر دنبال می‌شود.

او با اشاره به این‌که بخشی از ظرفیت ورزشی و تأسیسات گردشگری از اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونا پشتیبانی می‌کند، گفت: یکی از هتل‌های استان گلستان و همچنین یک سالن ورزشی در قالب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و برای گذراندن دوره نقاهت بیماران و به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان باشد.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.