لغو برگزاری برنامه‌های سال تحویل در بقاع متبرکه هرمزگان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه هرمزگان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام مصطفی آزادی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: ویژه برنامه سال تحویل در بقاع متبرکه استان هرمزگان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود.

او افزود: برنامه‌های نوروزی از جمله طرح آرامش بهاری محدود نیز در بقاع متبرکه هرمزگان برگزار نمی‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان در مورد طرح آرامش بهاری ایام نوروز در بقاع متبرکه گفت: تقریباً ۱۰ سال است که این طرح به منظور تقویت ارزش‌ها و باور‌های دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

آزادی گفت:در نوروز امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این بیماری بر روی برنامه‌های امامزاده‌ها نیز سایه افکنده است، که این استان از طرف شورای تأمین و دانشگاه علوم پزشکی و ستاد‌های پیشگیری حتی ابلاغ شده که درب امامزاده‌ها را ببندند و تردد محدود یا ممنوع شود که به هئیت امنا اطلاع رسانی شده تا درب امامزادگان را تا اطلاع ثانویه بسته شود.

او گفت: در نوروز امسال تجمعات در لحظه تحویل سال نو و دیگر مناسبت‌های مذهبی و اعیاد در بقاع متبرکه امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه امسال ایام عید نوروز و لحظه تحویل سال مصادف شده با بعضی مناسبت‌ها مثل شهادت امام کاظم (ع)، عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع) و ایام روز جمهوری اسلامی، اگر شرایط مناسب بود، برای تمام این مناسبت ها، مراسم و تجمع پیش بینی شده بود، اما به دلیل رعایت شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیانات خود اعلام کردند که بر همگان واجب است که دستورات و تدابیر وزارت بهداشت را رعایت کنند تا این دوران بگذرد، برای پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی مراسم‌ها لغو شد.

حجت الاسلام آزادی گفت: براساس ابلاغیه سراسری تمامی مدیران بقاع متبرکه استان موظف هستند روزانه اماکن مذهبی را حداقل ۲ تا ۳ بار ضد عفونی کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برای حفظ سلامت زائران تجمع افراد و توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه ممنوع است و درب امامزادگان اطاع ثانویه بسته است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.