مغازه‌ای در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبود مواد اولیه چالش پیش روی تولیدکنندگان شکلات

رئیس انجمن شیرینی و شکلات گفت: با گسترش ویروس کرونا و کمبود مواد اولیه همچون روغن و شکر، کارخانه‌های تولید شکلات با مشکلات متعددی روبرو هستند.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت و گو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم بر بازار شکلات در ایام‌پایانی سال خبر داد و گفت: تولید بسیاری از کارخانه‌ها به سبب عدم دسترسی به مواد اولیه کاهش یافته است.

وی افزود: گسترش ویروس کرونا در کنار کمبود مواد اولیه همچون شکر و روغن مزید بر علت شد تا بازار شکلات رونق سال‌های گذشته را نداشته باشد.

مغازه‌ای ادامه داد: علی رغم نامه نگاری‌های متعدد مبنی بر کمبود شکر کارخانه‌های تولیدی، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم، این در حالی است که ماده اولیه کارخانه‌های تولیدی شکر است و تهیه آن از بازار آزاد برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه قیمت شکلات در ماه‌های اخیر نوسانی نداشته است، بیان کرد: با وجود آنکه شکلات جز کالا‌های لوکس سبد خانوار به شمار می‌رود، تنها ۲۰ درصد در ابتدای سال افزایش داشته است و علی رغم افزایش هزینه‌های تولید دیگر قیمت آن به سبب کاهش قدرت خرید خانوار تغییری نداشته است و هیچ یک از کارخانه‌های تولیدی برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارند.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات شکلات بیان کرد: گمرک آمار قطعی در خصوص صادرات ۶ ماهه دوم سال اعلام نکرده و بنابر آمار ۶ ماهه نخست سال صادرات شیرینی و شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته مغازه ای، در حال حاضر با گسترش ویروس کرونا اکثر مرز‌هی کشور ا بسته است یا به خاطر ترافیک شدید به صورت نیمه وقت کار می‌کنند که با این وجود صادرات چندانی نداریم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و نبود مواد اولیه پیش بینی می‌شود که امسال فروش شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار