غربالگری بیش از ۱۰ میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا/ بستری ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت از غربالگری بیش از ۱۰ میلیون نفر در در بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: چهارمین روز بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار استان آغاز کرده ایم واین بسیج ملی از روز گذشته در سراسر کشور اجرایی شده است.

او ادامه داد: بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طریق سامانه خود ارزیابی اطلاعات خود را ثبت کرده اند و ۷۰ هزار نفر فعالیت‌ها را ثبت  می‌کنند و در صورت نیاز با افراد تماس می‌گیرند.

رییسی گفت: ۲۱۰ هزار نفر علامت کرونا داشتند و از این تعداد ۳۰ هزار نفر دارای علائمی بودند که به مراکز بهداشتی ارجاع داده شدند و حدود ۱۲۰۰ نفر به بیمارستان رفتند و حدود ۹۰۰ نفر بستری شدند و ۲۵۰ نفر درمان ۲ دارویی گرفتند و ما بقی در منزل استراحت می‌کنند و مراقبین سلامت با این افراد روزانه تماس برقرار می‌کنند.

او ادامه داد: گیلان و لرستان با بیشترین غربالگری توانستند بیشترین موارد مشکوک و آلوده را شناسایی کنند و با این بسیج ما می توانیم افراد آلوده را شناسایی و زنجیره ویروس را قطع کنیم.

رییسی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه salamt.gov.it  و تماس تلفنی ۴۰۳۰ و مراجعه به مراکز بهداشتی در بسیج ملی مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار