پذیرش و ساماندهی بیش از ۲۰۰۰ اتباع افغانستانی خود معرف

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر اتباع افغانستانی خود معرف و متقاضی به مرز افغانستان باز می‌گردند.

محمد تقی هاشمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر اتباع افغانستانی خود معرف و متقاضی به مرز افغانستان با وسایل حمل و نقل عمومی باز می‌گردند.

 

او ادامه داد: اتباع افغانستانی برای خروج از کشور اقدام به عزیمت به مرز افغانستان می‌نمایند و با وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی به طرف مشهد اعزام و از طریق اردوگاه اتباع خارجی مشهد در جاده شهرک صنعتی شاندیز کار پذیرش و ساماندهی و اعزام آن‌ها به مرز دوغارون انجام می‌شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: جمعیت چند هزار نفری اتباع خود معرف همه ساله در روز‌های پایانی اسفند اقدام به خروج از کشور می‌نمایند، اما امسال با شیوع ویروس کرونا موجب مراجعه مستقیم خود معرفین از استان‌ها به مشهد ۰ جهت تسریع در پذیرش و اعزام آن‌ها به مرز دوغارون صورت گرفته است.

هاشمی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام اقدامات بهداشتی لازم در سطح اروگاه‌های مراقبتی استان از قبیل گندزدایی محل پذیرش و اسکان خود معرفین و همچنین اتوبوس‌های حامل اعزام آن‌ها به مرز دوغارون به هنگام تخلیه اتباع در مرز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام//ی. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.