افشاگری ژنرال جاسوس سوری درباره اقدامات خرابکارانه آمریکا در سوریه

ژنرال سابق ارتش سوریه که به دلیل جاسوسی دستگیر شده، از اقدامات خرابکارانه آمریکا در ادلب و سایر شهر‌های سوریه پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سلطان عبدالله سعودا، ژنرال سابق ارتش سوریه که به دلیل جاسوسی برای معارضان مسلح توسط ارتش سوریه بازداشت شده، اعتراف کرد که آمریکا به منظور پیشبرد اقدامات خرابکارنه خود، نیرو‌های تروریست ویژه‌ای را به مناطق تحت کنترل دمشق به خصوص در استان ادلب اعزام می‌کند.

سعودا در یک پیام ویدئویی که در رسانه‌های روسی پخش شده اعلام کرد پس از آنکه به تروریستها پیوسته و توسط ارتش آمریکا آموزش دیده، تحت حمایت واشنگتن جاسوسی و ماهانه ۵۰۰ دلار دریافت می‌کرده است.

این فرمانده تروریست در بخشی از اعترافاتش با بیان اینکه بهترین سلاح‌ها را ناتو ارائه می‌دهد گفت: «مشکلی با تعداد سلاح نداشتیم. ما این سلاح‌ها را از خود ارتش آمریکا دریافت می‌کردیم».

وی اعتراف کرده که تروریستها پس از آموزش به شرق رود فرات اعزام می‌شدند و سپس تجهیزات نفتی و زیربنایی تحت کنترل دولت سوریه را با هدف آسیب رساندن و ارعاب مردم تخریب می‌کردند.

او گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. اما آمریکایی‌ها بودجه این شبه نظامیان را کاهش دادند و گفتند اگر به دنبال درآمد بیشتری هستیم باید عملیات خرابکارانه در خارج از منطقه ۵۵ کیلومتری را شامل پایگاه نظامی الطنف انجام دهیم. برخی از شبه نظامیان نیز به استان الحسکه و برخی دیگر به ادلب اعزام شدند.

سعودا در سال ۲۰۱۳ از سوی داعش مرتد معرفی شد، ولی به همراه خانواده اش از سوریه فرار کرد. در سال ۲۰۱۶ جاسوسی برای ارتش آمریکا را آغاز کرد، ولی در سال ۲۰۱۹ به دلیل استفاده از تلفن همراه در پایگاه نظامی آمریکایی به ۵۸ روز زندان محکوم شد. او پس از آزادی از زندان سعی کرد بار دیگر با خانواده خود از سوریه فرار کند، ولی توسط ارتش سوریه بازداشت شد و لب به اعتراف گشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ببینید کسیکه بشیطان پناه ببره زندگی گذشته واینده وازهمه مهمتر اون دنیاش تباه میشه. دقیقا مثل عمربن سعد ابی وقاص که بخاطر ریاست ودنیاش امامحسین ع و شهید کرد اما نه بریاست ونه به ارامش ونه حتی بزندگی خیلی معمولی اونزمان نرسید وازدشمنان خدا ورسول شد .جهنم دائمی دراخرت نصیبش شد. وبیشتر ازچن سالم بادغدغه وترسو لرز زندگی نکرد.خدا هدایتمون کنه
آخرین اخبار