تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۲۳۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان تاکنون به ۲۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا نیکبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در لرستان اظهار داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در استان به ۲۳۷ نفر رسید.

او افزود: تا کنون ۸۹۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ۷۳۵ نمونه پاسخ داده شده که از این تعداد مورد ۲۳۷ مورد مثبت و متاسفانه تاکنون ۲۰ نفر از هم استانی‌ها فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۵ بیمار مبتلابه کرونا در استان لرستان در بیمارستان بستری، ۴۴ نفر ترخیص شده و ۴۸ نفر در منزل تحت مراقبت هستند.

او با اشاره به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها بیان کرد: در الشتر ۶۸ بیمار، خرم‌آباد ۶۱، بروجرد ۳۰، دورود ۲۳، دلفان ۲۸، کوهدشت ۷، دوره چگنی ۳ نفر، الیگودرز ۳ نفر، سپیددشت یک نفر و پلدختر ۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد مبتلایان در برخی شهر‌های استان طی روز‌های اخیر در حال افزایش است گفت: مردم باید به توصیه‌های بهداشتی بیشتر دقت کنند و در خانه بمانند، ولی متاسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌های مسئولان و هشدار‌های بهداشتی مردم در برخی شهرستان‌ها هنوز هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرند و آمارمبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان‌ها رو به افزایش است.

ابتلای ۶۸ نفر به بیماری کرونا در سلسله/ مردم با ماندن در خانه زنجیره انتقال را قطع کنند

فرماندار شهرستان سلسله گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۸ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شریف خسروی گفت: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در سلسله همچنان افزایشی بوده، البته طی روزهای اخیر شیب کاهشی به خود گرفته است.

او با اشاره به سیر نزولی آمار ابتلا به بیماری کرونا در سلسله عنوان کرد: طی روز گذشته سه مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان گزارش شد.

فرماندار سلسله تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۸ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

خسروی با تاکید بر ضرورت ماندن شهروندان در منازل‌شان و پرهیز جدی آنان از حضور در اماکن پرتردد، افزود: مردم با ماندن خانه‌ها ما را در مهار این بیماری و قطع زنجیره انتقال یاری رسانند.

او در ادامه با اشاره به استقرار تجهیزات، ماشین‌آلات و کادر درمانی، پزشکی و امدادی لشکر ۸۴ خرم‌آباد در سلسله تصریح کرد: کار سمپاشی و گندزدایی با استفاده از این تجهیزات در حال انجام بوده و تا زمان نیاز کادر درمانی و ماشین‌آلات لشکر ۸۴ در سلسله مستقر می‌مانند.

فرماندار سلسله در پاسخ به سوالی در خصوص میزان دسترسی شهروندان به مواد بهداشتی و ضدعفونی گفت: الکل به میزان کافی در داروخانه‌ها موجود بوده و ۱۰ هزار بطری نیز برای استفاده روستاییان فرستاده شده است.

خسروی کمبود ماسک را مشکلی کشوری دانست و بیان کرد: مکاتباتی در خصوص ارسال محموله ژل ضدعفونی به شهرستان سلسله انجام شده است.

او با انتقاد از انتشار برخی اخبار و مطالب کذب و ناصحیح در فضای مجازی گفت: تجهیزات حفاظتی و بهداشتی به میزان مورد نیاز در اختیار کادر بهداشتی و بیمارستانی این شهرستان قرار گرفته و مشکلی در این زمینه بمانند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیررستم نژاد
۱۱:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطورمیتوان ازشیوع این بیماری درشهریااستان جلوگیری کرددرحالیکه روزانه مشاهده میکنیم که تعدادزیادی سردرمخازن وصندوق های زباله شهرداری کنارخیابان فروبرده ضمن تغذیه ازپسمانده های موادغذایی مابقی زباله هاراحمل وبرای بازیافت ویامقاصددیگربه مصرف میرسانند، نان خشک خرها بااستفاده ازبلندگووایجادالودگی صوتی خورده نان های الوده را خریداری وبه نوعی واردخوراکیهای مردم مینمایند، مردم به صورت فشرده درصف فشرده نانواییها دهن به دهن ساعتها برای خریدنان این بیماری رامنتقل مینمایند ، همچنین مراجعین به داروخانه ها که اغلب این ویروس رابه همراه دارندبه انتظاردریافت داروبه صورت متراکم به انتقال بیماری کمک مینمایند