تشکیل ائتلاف پارلمانی «نداء العراق» برای معرفی نخست‌وزیر جدید

نماینده ائتلاف نصر پارلمان عراق اعلام کرد گروه پارلمانی «نداء العراق» برای معرفی نخست‌وزیر جدید این کشور تشکیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، «علاء سکر» نماینده ائتلاف نصر در پارلمان عراق از تشکیل سریع‌السیر گروه پارلمانی جدیدی به نام «نداء العراق» خبر داد.

وی در این خصوص گفت: فراکسیون‌های سیاسی همچنان در حال رایزنی برای تشکیل دولت هستند و گروه نداء العراق شامل ۱۰ نماینده است که هدف آن، معرفی شخصیتی مستقل برای نخست‌وزیری عراق است.

نماینده پارلمان عراق افزود: شمار اعضای این گروه قابل افزایش و رویکرد اصلی آن تمرکز بر شخصیت‌های مستقل و تکنوکرات است.

وی در ادامه از شیوه واگذاری پست نخست‌وزیری به محمد توفیق علاوی انتقاد کرد.

سکر تاکید کرد: این گروه پارلمانی جدید به کمیته هفت‌ نفره‌ای که امیدواریم از خطرناک بودن اوضاع کنونی، خواسته‌های مردم، بحران مالی و اقتصادی جهانی و چالش‌های فرارو در بخش بهداشت آگاه باشد، ملحق خواهد شد. امیدواریم در روز‌های آینده شخصیتی که مورد پذیرش همگان باشد برای نخست‌وزیری معرفی شود.

هفته گذشته، کمیته‌ای که طبق توافق میان گروه‌های سیاسی عراق متشکل از نمایندگان آن‌هاست به منظور بررسی نامزد‌های مطرح برای نخست وزیری دولت جدید در عراق تشکیل شد.

پس از اینکه محمد توفیق علاوی از سوی رئیس‌جمهور عراق برای تصدی سمت نخست‌وزیری انتخاب شد وی در پایان مهلت تشکیل کابینه جدید در نامه‌ای به برهم صالح از قبول این سمت انصراف داد و عراق بار دیگر در خلأ سیاسی نبود نخست وزیر گرفتار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار