حزب الله عراق: حضور آمریکا سر منشاء مشکلات عراق است

حزب الله عراق با اعلام اینکه آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود در این کشور است تاکید کرد حضور آمریکا در عراق سر منشاء اوضاع کنونی در این کشور است.

محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد حضور آمریکا در عراق منشاء اوضاع کنونی در این کشور است و ارتش تروریست آمریکا بهای آن را داده و از این کشور خارج خواهد شد.

سخنگوی حزب الله با اعلام اینکه آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود است، گفت: «آمریکا در شامگاه چهارشنبه به محض اینکه به پایگاه التاجی حمله شد قبل از اینکه چیزی درباره آن ثابت شده یا تحقیقی درباره‌اش صورت گیرد اقدام به بمباران مواضعی در مرز کرد.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق افزود: «طرف‌هایی هم که حمله به پایگاه التاجی را محکوم کردند، حمله آمریکایی‌ها به فرماندهان عراق نظیر ابومهدی المهندس را محکوم نکردند.»

محمد محیی تاکید کرد: «مقامات سیاسی و دولت عراق باید به مصوبات پارلمان و اراده ملت عراق و خون آن احترام گذارند و نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کنند. پارلمان عراق این فرصت را به دولت داد که بتواند به طور دیپلماتیک کار کند تا نیرو‌های آمریکایی را اخراج کند، اما دولت این عمل را انجام نداد.»


بیشتر بخوانید:


سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: «آمریکا بار‌ها و بار‌ها نیرو‌های الحشد الشعبی را که با داعش مقابله می‌کند با هواپیما‌هایی که ادعا می‌کند ناشناس هستند هدف قرار داده است.»

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: «تکلیف قانونی، مقابله با رژیم اشغالگر آمریکا و مبارزه با بقای آن است به خصوص که آمریکا باعث شده که کشور به سمت یک جنگ داخلی سوق پیدا کند. ما از ثبات عراق و امنیت آن حمایت می‌کنیم تا دولتی پایدار داشته باشیم که قادر به کار و ارائه خدمات باشد.»

محیی با بیان اینکه تلاش اشغالگران آمریکایی جدا کردن مقاومت از ملت عراق است، افزود: «آن‌ها در این توطئه موفق نبوده و نخواهند بود. آمریکا در تلاش است تا حضور خود را در عراق مستحکم کند و اطلاعاتی در مورد ساخت فرودگاه در عین الاسد و استقرار موشک‌های پاتریوت وجود دارد.»

سخنگوی حزب الله گفت: «مقاومت عراق درباره تقویت حضور آمریکا در عراق هشدار می‌دهد و به هر شکل به مقابله با آن خواهد رفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
تا وقتی در عراق اتحاد نباشد، آمریکا از این آب گل آلود ماهی می گیرد و عراقی ها را در جاهای مختلف نابود می کند و حضور خود را هرچه بیشتر مستحکم تر می کند. اول از همه باید متحد شوند و بعدا آمریکا را بیرون کنند
آخرین اخبار