برداشت باقلا در ایرانشهر آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت باقلا از سطح ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت در این شهرستان آغاز شد.

برداشت باقلا در ایرانشهر آغاز شدمجید فیاضی مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت ۴ تن باقلا در ایرانشهر برداشت می‌شود اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٨٠٠ تن باقلا برداشت و روانه بازار‌های داخل و خارج از استان شود.

او افزود: رقم باقلای کشت شده در ایرانشهر از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: بیش‌از ۴٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت باقلا در سطح این شهرستان مشغول بکار هستند.

او اظهار داشت: کشت محصول باقلا در ایرانشهر از مهر آغاز و تا اواسط آبان و برداشت آن از اواخر اسفند آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی بیان کرد: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و اسید‌های آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند.

او افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا نیز کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر ادامه داد: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید بوده البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.