برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه همدان برگزار نمی‌شود

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان همدان گفت: امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌های نوروزی دربقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه همدان برگزار نمی‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام سید علی حسینی معاون فرهنگی اداره اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه  امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برنامه‌های نوروزی  از جمله طرح آرامش بهاری و ویژه برنامه سال تحویل در بقاع متبرکه استان همدان برگزار نمی‌شود، افزود:  براساس ابلاغیه سراسری تمامی مدیران بقاع متبرکه استان همدان موظف هستند روزانه اماکن مذهبی را حداقل ۲ تا 3 بار ضد عفونی کنند.

اوتاکید کرد: برای استریل کردن کتاب‌ها، ادعیه و جانماز و مهرها اقدام شود و در حد توان از مهرهای سنگی استفاده کنند که قابل شست و شو باشد.

حسینی ابراز داشت: با توجه به برنامه ضد عفونی کردن بقاع متبرکه مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به زیارت امامزادگان مشرف شوند.

او  با اشاره به اینکه تمامی بقاع متبرکه در استان به روی مردم باز است اضافه کرد: برای حفظ سلامت زائران تجمع افراد و توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.

حسینی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم، از بیماران قلبی، تنفسی و کلیوی یا افراد با سن بالا درخواست می‌شود که در اماکن متبرکه تا زمان رفع خطر انتشار ویروس کرونا حضور پیدا نکنند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان همدان: برای پیشگیری از ویروس کرونا در برخی شهرستان‌ها نماز جماعت بقاع متبرکه لغو شده است و برخی ممنوعیت‌های تردد به وجود آمده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.