صفحه اینستاگرامی رهبر انقلاب منتشر کرد؛

گفت‌وگوی امام خمینی (ه) با مقام معظم رهبری درباره معاویه!

بخش کوتاهی از گفتگو مباحثه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی درباره معاویه و سلطنت اموی را در زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم قمری سالمرگ معاویه ابن ابی سفیان در ماه رجب ثبت شده است، معاویه در آخرین روزهای عمر خود در مسیر مکه به شام بیمار شد و به حدی می‌لرزید و نهایتا به محض وارد شدن به شام به هلاکت رسید. نقل‌های متفاوتی از سن مرگ این ملعون در تاریخ ثبت شده است که برخی‌ها او را ۷۵ یا ۸۲ یا ۹۲ سال نقل کرده اند.

در مرگ معاویه بعضی‌ها فقط ماه آن را ذکر کردند و درباره روز آن  ۹ و بعضی ۴ رجب ۱۰ و برخی ۲۲ رجب گفته‌اند.۱۱ و ۱۲ رجب و ۱۵ رجب هم نقل شده که این ۳ قول به حقیقت نزدیک ترند.

به همین منظور صفحه رسمی اینستاگرامی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، مباحثه‌ای از گفتگوهای امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی درباره معاویه منتشر کرده است. 

گفتگو جالب امام خمینی (ه) با رهبر انقلاب درباره معاویه!

صفحه رسمی اینستاگرامی رهبر انقلاب نوشته است:

"سالمرگ معاویه ابن ابی‌سفیان، موسس سلطنت اموی در ماه رجب واقع شده است.

‌به همین مناسبت خاطره‌ی زیر را از رهبر انقلاب درباره گفتگویی با امام خمینی درباره معاویه بخوانید:‌

امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعن‌آمیزی اسم می‌آورند. شما می‌دانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آن‌جا دوست نزدیک هستم.

مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس می‌دانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم می‌شمارند و او را خال‌المؤمنین می‌دانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسه‌ی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفی‌اند؛ این‌ها معاویه را محترم می‌شمارند.

امام گفتند عجب، من نمی‌دانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‌ی طعن‌آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ "
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.