جمالی‌نژاد:

سلامت مردم، اولویت اول و دغدغه اصلی است

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: سلامت مردم باید در رأس برنامه ریزی دستگاه‌های دولتی باشد.

سلامت مردم، اولویت اول و دغدغه اصلی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران وزیر کشور در همایش ویدئو کنفرانسی با مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری‌های سراسر کشور گفت: در شرایطی که بیماری کنونی شیوع گسترده پیدا کرده و جان مردم را نشانه گرفته، باید اولویت برنامه ریزی‌ها بر سلامت عمومی مردم باشد. 

او در ادامه گفت: متاسفانه طی روز‌های اخیر شاهد بی توجهی برخی از هم میهنان به این بیماری هستیم. در حالی که این بیماری عالم گیر واقعا حاد و جدی است و عدم رعایت اصول بهداشتی می‌تواند جان مردم را به خطر بیندازد.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه سلامت مردم باید در راس برنامه ریزی دستگاه‌های دولتی باشد؛ گفت: بعضاً شاهد تراکم عظیم جمعیت در شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی در این روز‌های واپسین سال هستیم، باید کاری کنیم که مردم از مراجعات بیشتر پرهیز کنند. تعویق تخفیف و تقسیط بدهی یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند مانع از تراکم جمعیت در سازمان‌هایی مثل شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرائی باشد.

جمالی نژاد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی بر رعایت هر چه بیشتر اصول بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و با توجه به مسائل مطروحه در جلسات قبل گفت: باید موضوع محور و نتیجه گرا عمل کنیم. نباید در هر جلسه‌ای موضوعات تکراری مطرح شود و دوباره در جلسه بعدی همان موضوعات تکرار شود. باید مرحله به مرحله چالش‌ها را در حوزه‌های ترافیکی، حمل و نقل و مسائل فنی حل کنیم و در جلسات بعدی سراغ راهکار‌ها و موضوعات جدید برویم.

او افزود: امروز باید بدانیم که از موضوعاتی همچون نحوه تعامل با سازمان نظام مهندسی، حوزه فنی و موضوعات مربوط به ساخت و ساز، چالش‌هایی همچون کمیسیون‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰، حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای و از همه مهم تر، تلفات جاده‌ای چه اقدام شایسته‌ای کرده ایم و از الان به بعد باید چه راهبردی در پیش بگیریم.

معاون عمرانی وزیر کشور در پایان خواستار توجه بیشتر به بیماری کرونا از سوی مردم و مسئولان شد و گفت: باید کاری کنیم که مشکلات را از دوش مردم به طرق مختلف برداریم و زمینه را برای زندگی راحت و بی دغدغه عموم شهروندان با وحدت کلمه فراهم سازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار