فرماندار سابق آمریکایی: کلینتون تلاش می‌کند سمت معاونت ریاست‌جمهوری را به دست آورد

فرماندار سابق نیوهمپشایر اعلام کرد نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تلاش است در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آتی آمریکا، معاون او شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز،  جان سانونو، فرماندار سابق نیوهمپشایر، اعلام کرد هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمالا در تلاش برای کسب سمت معاون ریاست جمهوری در کنار جو بایدن است.

او اعلام کرد: «من فکر می‌کنم پشت کار‌هایی که کلینتون انجام می‌دهد، هدفی بزرگتر قرار دارد. او واقعا به صورت غیرمستقیم در تلاش است تا سمت معاون ریاست جمهوری را بدست آورد و امیدوار است حزب دموکرات بفهمد اگر بایدن نامزد شود آن‌ها باید یک پشتیبان داشته باشند که عموم مردم به او اعتماد داشته باشند.»

اظهارات سانونو در واکنش به مصاحبه اخیر کلینتون با سی‌ان‌ان بیان شد که در آن از سناتور برنی سندرز انتقاد کرد، اما از اعلام حمایت از جو بایدن نیز خودداری کرد.

انتقاد کلینتون از سندرز چند روز پس از آن رخ داد که وی کارزار انتخاباتی و برنامه سیاسی او را مزخرف خواند و ادعا‌های او را مبنی بر اینکه روی نخبگان واشنگتن حساب می‌کند، رد کرد.

کلینتون درباره بایدن از اعلام حمایت مستقیم خودداری کرد، اما از ائتلافی که او درحال ایجاد آن است و پویایی که از زمان انتخابات مقدماتی سه‌شنبه بزرگ بوجود آورده، تقدیر کرد.

سانونو با اشاره به تحسین‌های مبهم کلینتون از معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «همه این کار‌ها هدفی در پی دارد. هدف تقویت بایدن برای کسب عنوان نامزدی دموکرات هاست. اگر این شکست بخورد، هدف تقویت این گزاره است که او (هیلاری) گزینه بهتری خواهد بود نه برنی. همچنین او در پی تقویت کردن این گزاره نیز هست که اگر بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات باشد، او بیشتر از هر کسی باید به این جمع اضافه شود. همه این‌ها ساخته و پرداخته دستورکار کلینتون است نه دستور کار حزب دموکرات.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار