۹۰ درصد شتر‌های استان بوشهر هویت دار شده‌اند/ حمل دام بدون هویت ممنوع

مدیر اموردام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۰ درصد شتر‌های استان، پلاک کوبی و هویت دار شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس شیوه نامه خرید، فروش، حمل و نگهداری دام‌های زنده مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه دامداران موظفند دام‌های خود را  پلاک کوبی و هویت گذاری کنند. 

 محمد صادق یزدانشناس افزود: هر گونه حمل و جابه‌جایی دام در داخل استان و بین استان با استان‌های همجوار بدون هویت گذاری و اخذ گواهی حمل دامپزشکی ممنوع است.

او ادامه داد: بر همین اساس، تا کنون ۹۰ درصد شتر‌های استان، پلاک کوبی و هویت دار شده و مشخصات آن‌ها در سامانه جامع هویت گذاری به ثبت رسیده است.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس سامانه جامع هویت گذاری تا کنون سه هزار و ۶۷۵ نفر (واحد شمارش شتر) شتر در ۱۱۲ گله در استان به ثبت رسیده که از این تعداد هزار و ۴۱۳ نفر در شهرستان دیر،  هزار و ۲۶ نفر در شهرستان دشتی، ۵۴۱ نفر در شهرستان بوشهر، ۴۹۳ نفر در شهرستان دشتستان، ۱۱۲ نفر در شهرستان کنگان، ۴۷ نفر در شهرستان عسلویه و ۴۳ نفر در شهرستان گناوه بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.