محکومیت دو دهیار متخلف به پرداخت جزای نقدی

دو دهیار متخلف در شهرستان اردل به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به علت نامناسب بودن مرکز دفن پسماند به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دو دهیار در شهرستان اردل به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق انباشت غیراصولی و غیربهداشتی پسماند‌های روستایی و عدم توجه به اخطاریه‌های مکرر، به دستگاه قضایی معرفی گردیدند.

او افزود: به استناد قانون این دو دهیار مجرم شناخته شده و هر کدام به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

احمدی اضافه کرد: بر اساس تصمیم دادگاه در راستای ساماندهی و مدیریت پسماند توسط این دهیاران، قرار تعلیق برای حکم آن‌ها به مدت یکسال صادر شد تا در زمان تعلیق اصول زیست محیطی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال، ۱۶۹ مورد اخطاریه به شهرداری و دهیاری‌های متخلف در زمینه دفن غیر بهداشتی و نامناسب پسماند صادر که از این تعداد ۳۵ نفر شهردار و دهیار متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان اردل با وسعتی به پهنای یک هزار و ۸۳۳ کیلومتر مربع در فاصله ۸۶ کیلومتری بروجن و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد (مرکز استان)، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار