شجاعی طباطبایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استقبال بی نظیر هنرمندان خارجی از جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم»

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری از میزان حضور کارتونیست‌ها در جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» ابراز رضایت کرد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و دبیر جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره این رویداد هنری به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: کرونا موضوعی است که هنرمندان جهان نسبت به آن واکنش نشان داده و هیچ کس از کنارش بی تفاوت نگذشته است.

وی افزود: به فاصله دو روز از اعلان فراخوان، هنرمندان ۲۶ کشور، آثار خود را به جشنواره «ما کرونا را شکست می‌دهیم» ارسال کردند که آمار قابل توجه و کم سابقه‌ای است.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با اشاره به همکاری چند نهاد در این جشنواره اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در برگزاری رویدادی با موضوع کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در اولویت است، ایران کارتون، سایت مرجع برای ارسال آثار و اعلام خبر‌ها و حوزه هنری هم متولی و دبیرخانه اصلی است. بنیاد فرهنگی روایت فتح، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ و بنیاد برکت احسان هم در این رویداد کمک می‌کنند.

گفتنی است تا به امروز هنرمندان ۳۵ کشور دنیا از جمله ایران، ایتالیا، بحرین، بوسنی و هرزگوین، برزیل، آمریکا، سوریه، روسیه، مکزیک، رومانی، پرو، صربستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، لبنان و... آثار خود با موضوع مقابله با کرونا را به جشنواره ارسال کرده اند و بیشترین شرکت کنندگان هم متعلق به کشور چین است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار