پروژه آبخیزداری تنگ کنشت تهدید سیلاب های شمال کرمانشاه را از بین برد

استاندار کرمانشاه گفت: با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری تنگ کنشت تهدید جاری شدن سیل در شمال شهر کرمانشاه از بین رفته و دیگر با بارش شدید باران این محدوده سیلابی نمی‌شود.

سیلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه امسال ویژه برنامه روز درختکاری در شهر کرمانشاه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بدون حضور سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، گفت: با این حال امیدواریم مردم در هفته منابع طبیعی امسال هم برای سلامتی طبیعت که در حقیقت سلامت خودشان است، از کاشت درخت غافل نشوند.

بازوند سپس از اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز تنگ کنشت به عنوان یک اقدام خوب یاد کرد و افزود: تا قبل از افتتاح این پروژه، در اثر بارش شدید باران احتمال جاری شدن سیل در محدوده شمال شهر کرمانشاه وجود داشت که با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری خوشبختانه این تهدید از بین رفته و دیگر با بارش شدید باران محدوده شمال شهر کرمانشاه سیلابی نمی‌شود.

 بازوند ادامه داد: امیدواریم در حوزه آبخیز قره سو هم که هم اکنون احتمال وقوع سیل در اثر بارش‌های شدید را داشته و تهدیدی برای شهر کرمانشاه در بارندگی‌های شدید است، مشابه این طرح اجرا شود.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه تاکید کرد: در صورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز قره سو دیگر نگرانی بابت جاری شدن سیل در بارندگی‌های شدید در شهر کرمانشاه نخواهیم داشت.

پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری تنگ کنشت شهرستان کرمانشاه در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار هکتار و با اعتباری معادل ۸۵۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال اجرا شده است.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.