بشار اسد: ترکیه حمایت از تروریست‌ها را متوقف کند

بشار اسد طی مصاحبه‌ای تلویزیونی از ترکیه خواست تا حمایت از تروریست‌ها را فورا متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز پنچشنبه طی گفت‌وگویی با «روسیه ۲۴» به تحولات اخیر در ادلب و پیشروی‌های ارتش سوریه پرداخت و تاکید کرد: «تا زمانی که اردوغان از تروریست‌ها حمایت می‌کند، روابط دو کشور به حالت عادی باز نخواهد گشت. هدف مشترک سوریه و روسیه همواره این بوده که  مانع حمایت ترکیه از تروریست‌ها شود و این کشور به جایگاه عادی خود بازگردد».

اسد در ادامه خطاب به مردم ترکیه گفت: «من از مردم ترکیه می‌پرسم که آنها برای چه مسئله‌ای سزاوار مرگ هستند؟» وی در ادامه این را هم گفت که رفتار اردوغان بر اساس رویکرد جنبش «اخوان المسلمین» است. اسد در ادامه انتقاداتی را متوجه جنبش اخوان‌المسلمین کرد.

اسد در ادامه از قوی شدن سوریه در دوران مبارزه با داعش گفت و از حمایت‌های ایران و روسیه در مبارزه با گروه‌های تروریستی نیز تقدیر کرد. اسد در ادامه افزود: «جنگ یک درس مهم برای هر جامعه‌ای دارد و آن افزایش وحدت مردم و مبارزه با افراط‌گرایی بوده است».

اسد از پشیمانی برخی از معارضان پیشین در سوریه گفت و خاطرنشان کرد که سوریه با این افراد از منظر عفو و گذشت برخورد می‌کند. اسد در ادامه گفت: «وقتی من اولین عفو ​​را صادر کردم، در ابتدا نارضایتی‌هایی شنیده می‌شد، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است». بشار اسد نهایتا خبر از ادامه شکست گروه‌های تروریستی داد و گفت: «در بسیاری از نقاط تروریست‌ها را شکست داده‌ایم و روند بازگشت ثبات و آرامش همچنان ادامه دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار