الکترونیکی شدن فرایندهای تامین اجتماعی در یزد

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد گفت: بسیاری فرایندهای تامین اجتماعی یزد برای پیشگیری از کرونا الکترونیکی شده است.

الکترونیکی شدن فرایندهای تامین اجتماعی در یزدمجید درویشی مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، در برخی فرآیند‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی تغییر ایجاد شده و امکان ارائه بسیاری از خدمات این سازمان از طریق فضای مجازی امکان پذیر شده است.

درویشی افزود: برای کاهش مراجعات مردمی، سازمان تأمین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه شدگان تمدید کرد.

او افزود: کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آن‌ها منقضی شده، مشاغلی که تداوم بیمه آن‌ها نیاز به سرکشی دارد همچون قالی بافی و رانندگان درون شهری و برون شهری که کارت هوشمند آن‌ها منقضی شده نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به مراجعه حضوری ندارند و بیمه آن‌ها اعتبار دارد.

درویشی ادامه داد: بیمه شدگانی که دفترچه‌های درمانی آن‌ها پیش از موعد به پایان می‌رسد و باید پرونده آن‌ها در شورای پزشکی مطرح شود نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیاز به مراجعه حضوری ندارند و دفترچه آن‌ها معتبر است.

او ادامه داد شرایطی فراهم شده تا کارفرمایان و بیمه شدگان نیز برای ارائه لیست و پرداخت حق بیمه از طریق سایت و اینترنت اقدام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: مستمری بگیران نیز می‌توانند گواهی‌های مورد نیاز از جمله گواهی کسر اقساط و فیش حقوقی را از طریق سایت دریافت کنند و نیازی به مراجعه به شعب ندارند. او ادامه داد برای مدارک کفالت نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به مراجعه نیست و افرادی که باید در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۹۹ برای کفالت مراجعه کنند، مجازند با یک ماه تاخیر اقدام کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.