استفاده هزار معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری در ماه

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای هر فرد معلول با درجه شدید و خیلی شدید ۶۰ سفر رایگان در هر ماه در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از استفاده ۱۰۰۰ معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری درهر ماه خبر داد و گفت: پس از تصویب لایحه اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌های شهر نشینی و به منظور ایجاد رفاه برای معلولان جسمی و حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل ونقل عمومی درون شهری اتوبوس و قطار شهری در مهر ماه از سوی شورای اسلامی شهر مشهد برای هر فرد معلول با درجه شدید و خیلی شدید ۶۰ سفر رایگان در هر ماه در نظر گرفته شد.

او تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه سامانه‌ای توسط سازمان فاوای شهرداری مشهد برای ثبت نام معلولان راه اندازی شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: معلولان عزیز با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام و پس از تایید و احراز هویت آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی، من کارت به نام فرد معلول صادر می‌شود.

کاظمی با بیان این که تا کنون بیش از هزار نفر از معلولان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید در این سامانه ثبت نام کرده اند ، افزود: از این تعداد پس از تایید سازمان بهزیستی برای ۱۰۰۸ معلول من کارت صادر شده است.

او ادامه داد: معلولان عزیزی که این کارت‌ها برای آن‌ها صادر شده است می‌توانند در هر ماه ۶۰ سفر رایگان با قطار شهری داشته باشند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت:  این کارت‌ها با مراجعه به باجه‌های شارژ من کارت هرماه به میزان ۶۰ سفر شارژ می‌شود و باید در همان ماه استفاده شود، زیرا سفر‌های استفاده نشده در ماه قبل برای ماه بعد ذخیره نخواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار