حضور ورزشکار گیلانی در بین برترین تکواندوکاران دنیا

آرمین هادی پور پنجمین تکواندوکار برتر جهان در وزن ۵۸- کیلوگرم شناخته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن سترگی، رئیس هیات تکواندو استان گیلان گفت: با اعلام جدیدترین سایت رتبه بندی المپیکی تکواندوکاران در سال ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، آرمین هادی پور ملی پوش گیلانی همچنان در جایگاه پنجم وزن خود قرار دارد.

او با اشاره به امتیازات کسب شده ورزشکار گیلانی افزود: با توجه به رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با کسب ۳۳۷/۳۸ امتیاز همچنان در رده پنجم این وزن در تازه‌ترین رده بندی جهانی قرار دارد.

رئیس هیات تکواندو گیلان گفت: در این رده بندی جون جانگ و تای هون کیم تکواندوکاران کره جنوبی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم، ویتو دلایکویلا از ایتالیا در رتبه سوم و جیسوس تورتوسا از اسپانیا در رتبه چهارم بالاتر از آرمین هادی پور در رتبه بندی جهانی قرار دارند، ضمن اینکه فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشورمان در این وزن نیز با ۱۴۳/۷۰ امتیاز در رده بیست و هفتم جای دارد.

سترگی افزود: هادی پور ملی پوش شایسته گیلانی دارنده سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حدود سه ماه گذشته موفق به کسب عنوان برترین ورزشکار دانشجویان جهان در بخش آقایان شد و برگ زرین دیگری را به کارنامه حرفه‌ای خود و ورزش کشور اضافه کرد.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم آرمین هادی پور در رقابت‌های مهم المپیک توکیو نیز با درخشش خود روی سکو قرار گیرد و با کسب مدال به آرزوی بیش از ۶۰ ساله ورزش گیلان برای تصاحب مدال المپیک تحقق بخشد.

آرمین هادی پور متولد سال۱۳۷۳ در شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که مدال برنز سومین مرحله مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ بلغارستان، مدال نقره تورنمنت صربستان، مدال نقره مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ ژاپن و مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس تنها بخشی از آن‌ها است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.