جعفرزاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضدعفونی مستمر ناوگان هوایی کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ضدعفونی مستمر ناوگان هوایی و فرودگاه‌ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در دستور کار شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور قرار گرفت.

 

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان هوایی کشور به صورت مستمر ضدعفونی می شود گفت : اقدام ضد عفونی کردن هواپيماها در راستای پيشگيری و ايمن‌سازی پروازها با نظارت متخصصان وزارت بهداشت انجام می شود.

او تاکید کرد: تمامی ناوگان هوايی به همراه تجهیزات زمینی (هندلينگ) با نظارت واحد ايمنی شركت های هواپيمايی طبق دستورالعمل و بخشنامه سلامت سازمان هواپيمايی كشوری ضدعفونی می‌شود.

جعفرزاده تصريح كرد: اقدامات پيشگيرانه در صنعت هوانوردی از سوی سازمان هواپيمايی كشوری با حضور تيم پزشكی هوايی تدوين و در بخشنامه ای به شركت های هواپيمايی و فرودگاه های كشور ابلاغ شده است.

سخنگوی سازمان هواپيمايی كشوری افزود: براساس دستورالعمل ياد شده وظايف كلی خطوط هوايی، فرودگاههای كشور، كاركنان خدمات مسافر، دستورالعمل عملياتی ويژه كاركنان خدمات پرواز، وظايف خلبانان و كروی پروازی در مواجهه با مسافر مشكوك به بيماری در داخل پرواز، واحد كنترل پرواز، كاركنان خدمات ويژه مسافران و ساير بخش ها تشريح شده است.

گفتنی است؛ امكان دريافت كارت سلامت برای پروازهای خارجی فراهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار