معاون آب وزیر نیرو؛

مصرف آب در کشور ۳۰ درصد افزایش یافت

تقی زاده خامسی گفت: متاسفانه افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در تهران نگران کننده است و باید در این موضوع تصمیمی اتخاذ شود.

مصرف آب در کشور نگران کننده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب وزیر نیرو در افتتاح ۸ طرح طرح آب و برق استان کشور گفت: نقش آب همیشه در زندگی مهم بوده و وظیفه این است که آب با کیفیت و سالم را به دست مردم برسانیم.

او ادامه داد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر به ذخایر سد‌های کشور کمک کرد ولی چون این سرمایه عظیم باید در دسترس همگان قرار گیرد مهم است که صرفه جویی کنیم.

خامسی افزود: متاسفانه افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در تهران نگران کننده است و باید در این موضوع تصمیمی اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید:میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود


وی با بیان این که در خواست ما از مردم مدیریت مصرف در هنگام شست و شو و خانه‌تکانی است، اظهار کرد: این کار باید تدریجی انجام و از هم‌اینک شروع شود و به زمان پیک مصرف موکول نشود.

معاون وزیر نیرو در عین حال با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: مردم مصمم هستند بتوانیم روند شیوع و مخاطرات این ویروس را شکست دهیم.

تقی زاده همچنین درباره پویش هر هفته_الف_ب_ایران گفت: در این پویش، طبق وعده عمل کرده و به تمام اهداف خود رسیدیم و برای سال ۹۹ هم با پروژه‌ها و خدمات بیشتر آماده می‌شویم.

او با بیان اینکه وظیفه ما تامین آب با کیفیت برای مردم و مسئولیت اجتماعی جوامع، مصرف بهینه آب است، گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش ذخایر آبی کشور کمک کرده، اما باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است و، چون آب باید در اختیار همه ایرانی‌ها قرار گیرد، افزایش مصرف ۳۰ درصدی آب در برخی شهر‌ها و ۱۵ درصدی در شهر تهران نگران کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار