اعمال فشار دولت آمریکا بر سازمان ملل برای تعلیق کمک‌رسانی به یمن

به نوشته فارن پالسی، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد سازمان ملل را برای کاهش ارائه کمک‌های حیاتی به یمن تحت فشار قرار دهد.

اعمال فشار دولت آمریکا بر سازمان ملل برای تعلیق کمک‌رسانی به یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالسی در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان "فشار پمپئو بر سازمان ملل برای کاهش ارائه کمک‌های حیاتی به یمن" نوشت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سازمان ملل متحد را برای کاهش ارائه کمک‌های حیاتی در یمن تحت فشار قرار می‌دهد چرا که مدعی است نیرو‌های انصارالله تلاش دارند کنترل بیشتری بر نحوه ارائه کمک‌های بشردوستانه در مناطق تحت کنترل خود داشته باشند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نظر دارد ششم مارس - ۱۶ اسفندماه- برای گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به مقر این سازمان برود؛ دیداری که در جریان آن پمپو می‌خواهند نگرانی‌هایی را درباره آن چه که «تلاش کّند سازمان ملل در توقف ارائه کمک‌ها و نادیده گرفتن اقدامات انصارالله در مصادره کمک‌ها» می‌خواند، ابراز کند.

این منابع آگاه در گفت‌وگو با فارن پالسی اعلام کردند انتظار می‌رود مایک پمپئو به مارک لاوکوک، هماهنگ کننده کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل نیز درباره کمک به خواسته‌های آمریکا در خصوص اتخاذ رویکرد تهاجمی‌تر و تعلیق برنامه‌های امدادرسانی بیشتر در یمن، یادآور شود.

یک منبع آگاه اعلام کرد برنامه‌های آمریکا برای توقف هزینه یک سری از برنامه‌ها در اواخر این ماه موجب اختلافاتی با کشور‌های کمک کننده دیگر و سازمان‌های غیرانتفاعی شده که می‌خواهند ارائه کمک‌ها ادامه یابد.

اختلاف نظراتی درباره این موضوع وجود دارد که چه طور می‌شود کمک‌ها را به یمن که دارای بزرگ‌ترین بحران بشری جهان است و حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۲۸ میلیون نفر آن وابسته به دریافت کمک‌های بین المللی و حمایتی هستند، قطع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار