کاهش ۵۰ درصدی جابجایی مسافر در قطار شهری مشهد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در قطارشهری ۵۰ درصد و اتوبوس‌رانی ۱۳ درصد کاهش جابجایی مسافر داشته‌ایم.

کاهش ۵۰ درصدی جابجایی مسافر در قطار شهری مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل‌الله کاظمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص کاهش استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته و از زمان اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا، نسبت به وضعیت مشابه در ماه گذشته، قطار شهری ۵۰ درصد و اتوبوس‌رانی ۱۳ درصد کاهش جابجایی مسافر داشته است.

وی افزود: جابجایی مسافران قطارشهری در روز به ۲۱۵ هزار نفر رسیده بود که این آمار در این مدت تقریبا به ۱۲۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

کاظمی بیان کرد: وضعیت ترافیکی سطح شهر نسبت به ماه گذشته و یا وضعیت مشابه در سال گذشته از حد معمول خود کمتر شده است. تردد خودرو‌های شخصی و استفاده از تاکسی‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در رابطه با نحوه ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی ادامه داد: واگن‌های قطارشهری هر شب و اتوبوس‌ها پس از هر توقف در پایانه‌ها در طول روز ضدعفونی می‌شوند. خداراشکر مشکلی در تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده وسایل نقلیه عمومی نداشته‌ایم.

کاظمی در خصوص تغییر سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌رانی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌های تغییری ایجاد نشده است، اما در حال برنامه‌ریزی هستیم که اگر برداشت مسافر به همین‌گونه کاهش داشته باشد، سرفاصله قطارشهری را افزایش دهیم.
 
انتهای پیام//ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.