حمله عناصر چماقدار به مغازه‌های سوری‌ها در ترکیه+ فیلم

فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری را از یورش عناصر چماقدار به مغازه‌های سوری‌های مقیم ترکیه پخش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، فعالان شبکه‌های اجتماعی، تصاویری را از یورش عناصر چماقدار به مغازه‌های سوری‌های مقیم ترکیه پخش کردند.

بنابر این گزارش، هدف از این اقدام، وادار کردن پناهجویان سوری به خروج از ترکیه و رفتن به طرف مرز‌های یونان به منظور اعمال فشار بر کشور‌های اروپایی است.

یکی از پناهجویان سوری گفت: شماری از عناصر خشمگین با حمله به مغازه من، آن را تخریب و سپس من و خانواده ام را در محل سکونتمان محاصره کردند. وحشتی را که این روز‌ها در ترکیه تجربه می‌کنیم، در سوریه هم هنگام جنگ با آن روبرو نشده بودیم.

وی افزود: به این امید که ملت مسلمان ترکیه از ما و ناموس ما دفاع خواهند کرد به اینجا آمدیم. اما اکنون در خانه‌مان، در محاصره قرار گرفته‌ایم. آن‌ها حتی به افراد معلول هم رحم نمی‌کنند. از مقامات ترکیه‌ای می‌خواهیم تا برای از بین بردن این فتنه، وارد عمل شوند.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده و می‌کوشد با حضور نظامی در این منطقه مانع آن شود.

در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیروهای سوری، ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اروپا برای توقف عملیات سوریه، مرزهای خود را به روی پناهجویان به سوی اروپا باز کرده است. این در حالی است که کشورهای شرقی اروپا مرزهای خود را تقویت کرده‌اند و از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ارتششان رفته تو خاک سوریه // اوخت میگن چرا سوریه از خودش دفاع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
ارتششان رفته تو خاک سوریه // اوخت میگن چرا سوریه از خودش دفاع میکنه
Switzerland
سید فروزان
۱۷:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
وحشی گری در خونشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
این عاقبت ملتی است که کشورشون به بیگانگان میفروشن همین مردم بودن که عناصر مسلح رو به کشورشون راه دادن هم کشور خودشون ویران کردن هم خودشون آواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
هرچه خباثت و زشتی و پلشتی هست در اردوغان و دارودسته اش جمع شده ..اینها برای تحقق ارزوهایشان از نژادپرستی پانترکی و افراط گرایی و تکفیر سلفی و وهابی و اخوانی و از خیانت به ملتهای منطقه و همکاری با متجاوزین امریکایی و صهیونیستی و غربی استفاده می کند.هر جنایتی را انجام می دهند تا به ارزوهایشان برسند و به خیال خودشان کشورگشایی کنند. گروگان گرفتن مردم اواره سوریه برای امتیاز گرفتن از اروپا و بهانه تراشی برای تجاوز و اشغال کشور همسایه ..نمونه همین خباثت ها هست . امیدوارم حقایق رو درمورد دولت خبیث ترکیه بدون ملاحظه پخش کنید تا جامعه اگاه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
خیلی وحشی تشریف دارن زمان جنگ ایران عراق عراقی مقیم ایران بود ما این کارو کردیم با اونا تاسف باره واقعا ۰۰۰
آخرین اخبار