فرماندار ویژه خرمشهر خبرداد؛

ممنوعت خروج مدیران بهداشتی از خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:مسئولان حوزه بهداشت تا زمان حل شدن مشکل حق خروج از شهرستان را ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دیروز در نشست  ستاد پیشگیری از کرونا خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری گفت: عدم حضور مدیران عامل شرکت‌های الکل سازی پذیرفتنی نیست این موضوع که در زمان‌های احتیاج در فرمانداری حضور مکرر داشته باشند و در شرایط کنونی که به حضور جهادی آن‌ها نیاز است در جلسات حضور پیدا نکند، قابل قبول نیست.

او افزود: مدیرعامل‌های این شرکت‌ها باید تا امشب در فرمانداری حاضر شوند و صورت‌جلسات خود را درباره موارد متعددی همچون میزان تولید و نحوه عرضه تولیدات خود ارائه کنند

فرماندار خرمشهر ابراز امیدواری کرد: نیازمندی‌ها مردم از طریق واحدهای تولیدی الکل سازی و صنایع تولیدکننده مواد ضدعفونی در چارچوب سیاست‌های وزارت بهداشت تأمین شود.

حیدری گفت: نیاز مردم به‌صورت مرحله‌ای و تدریجی تأمین می‌شود و از این‌رو که تا این لحظه شهرستان خرمشهر هیچ بیماری با این علائم ندارد، اولویت با استان‌ها و شهرستان‌های درگیر است و به این شهرستان‌های بحرانی کمک می‌شود.

او افزود: طبق نظر همکاران در حوزه بهداشت، نیاز به ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده به‌صورت گسترده وجود ندارد اما بیمارانی که تنگی نفس دارند و یا کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند در اولویت قرار دارند.

فرماندار خرمشهر در ادامه بر لزوم بررسی دقیق نیازمندی‌های شهرستان تأکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران باید همه امکانات شهرستان برای اعمال سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیج شوند و مطالبات مردم در این زمینه به‌حق است.

حیدری بر لزوم تقویت تولیدات رسانه‌ای برای آموزش به رسانه تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت از رسانه‌ها عقب‌مانده است، مدیریت افکار عمومی به دست غیر متخصصان افتاده است، همین باور اینکه باید ماسک و ژل ضدعفونی وجود داشته باشد نشان از این دارد که افرادی این آموزه‌های نادرست را در ذهن‌ها القا کرده است.

او افزود: اکنون نیاز جامعه، افکار عمومی را جذب نمی‌کند و باید رسانه‌های داخلی را تأمین، توجیه و تقویت کرد.

فرماندار خرمشهراز ممنوعت خروج مدیران بهداشتی از منطقه خبر داد و اظهار کرد: مسئولان حوزه بهداشت تا زمان حل شدن مشکل حق خروج از شهرستان را ندارند.

حیدری خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران شد و گفت: یکی از اقشاری که خیلی با موضوع کرونا درگیر هستند، دهیاران و شورای اسلامی روستاهاست که باید موارد مختلف همچون آهک پاشی انهار را یک ضرورت تلقی کنند.

او در خصوص محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشتی در روزهای اخیر نیز گفت: این‌ها جنایتکار هستند و از دستگاه قضا و دادستان درخواست می‌شود با این افراد برخورد قاطعانه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.