بسته خبری نیروی انتظامی؛

اجرای جدی طرح‌ها و تدابیر مقابله با بیماری کرونا

فرمانده انتظامی استان کرمان در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی بر اجرای جدی طرح‌ها و تدابیر مقابله با بیماری کرونا در ابعاد درون و برون سازمانی تاکید کرد.

اجرای جدی طرح‌ها و تدابیر مقابله با بیماری کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: همزمان با اعلام شیوع این ویروس مهلک در کشور اقداماتی از جمله توزیع مواد شوینده در سطح یگانها، رسیدگی به کارکنان مستعد بیماری، اتخاذ تدابیری در حوزه شورای تامین و دیگر موارد انجام شد.

او با تاکید بر رصد بازار و پیشگیری از احتکار و دیگر جرائم اقتصادی گفت: هم اکنون در استان کرمان وضعیت سفید اعلام شده، اما باید تدابیرمان به شکل جدی ادامه یابد که در این رابطه در جلسات و نشست با مسولان استان، موضوع پیشگیری از ورود مسافران از نقاط شیوع بیماری به استان را مطرح کردیم.

سردار ناظری بر استفاده از ماسک توسط کارکنان و سربازان حین اجرای ماموریت سر چهارراه‌ها و دیگر اماکن تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در شورای تامین استان بحث تعطیلی تالار‌ها و قلیانسرا‌ها را مطرح و بصورت میدانی از نحوه اجرای آن بازدید کردیم که در برخی نقاط کوتاهی‌ها و تخلفاتی را شاهد بودیم و لازم است با جدیت بیشتری نظارت بر این اماکن را در دستور کار قرار بدهیم چراکه این مسئله وابسته به جان مردم و جدیت در امور اماکن مورد تاکید است.

او با اشاره به در پیش بودن هفته بحرانی این بیماری در کشور یادآور شد: یک سری بروشور، بنر و محتوای آموزشی توسط معاونت اجتماعی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان و خانواده‌های آنان و عموم مردم تولید می‌شود.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در "سیرجان"

فرمانده انتظامی "سیرجان" از کشف ۱۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۳ سوداگر مرگ در یک عملیات پلیسی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد اظهار داشت: شب گذشته تیم گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "سیرجان" حین کنترل محور مواصلاتی"بافت-سیرجان" به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کرد که ماموران طی یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی، این خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سیرجان" اظهار داشت: در ادامه این عملیات ماموران ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که به عنوان راه پاک کن این خودروی حامل مواد را همراهی می‌کردند را نیز توقیف و راننده آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ ایران نژاد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

واژگونی پراید ۳ مجروح برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان "زرند" از واژگونی یک دستگاه پراید و مجروحیت ۳ نفر در شهرک شهید طالقانی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"محمودخدادادنژاد" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو در شهرک شهید طالقانی، ماموران به همراه گروه‌های امدادی سریعا در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید راننده و ۲ سرنشین آن مجروح و به کمک عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندگفت: بر اساس اعلام کارشناسان بی احتیاطی راننده مهمترین دلیل بروز این حادثه در محیط درون شهری بوده است.

کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ شهرستان "بم" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در راستای اجرای طرح‌های انتظامی پایان سال و تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا و سوخت، ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ "بم" هنگام پایش خودرو‌های محور"بم-ایرانشهر" یک دستگاه اتوبوس اسکانیا را برای بررسی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس که عازم مناطق شرق کشور بود، ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

او با اشاره به خطرات بسیار زیاد حمل سوخت از طریق خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: همزمان با ایام پایانی سال و در پیش بودن نوروز ۹۹ پلیس سراسر استان با تدابیر ویژه‌ای با عاملان قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی مقابله خواهند کرد.

هشدار‌های پلیس برای پیشگیری از شیوع کرونا

معاونت اجتماعی پلیس استان کرمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هشدار‌ها و مواردی را یادآور شد.

از انجاکه مراکز عرضه قلیان عاملی برای شیوع ویروس کرونا هستند برابر مصوبه شورای تامین استان و تدابیر فرمانده انتظامی استان با همکاری اتاق اصناف تمامی متصدیان واحد‌های صنفی عرضه قلیان در مراکز سفره خانه، قهوه خانه و چایخانه‌ها تا فروکش کردن بحران"کرونا" ممنوع اعلام می‌شود و در صورت بروز تخلف با مراکز عرضه کننده به شدت برخورد خواهد شد.

او افزود: در این طرح به تمامی تالار‌های پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسمات عمومی می‌کنند نیز ابلاغ شد تا اطلاع ثانوی از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند.

او تصریح کرد: فعالیت تالار‌های پذیرایی برای برگزاری مراسمات عمومی متوقف و رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا نیز برای جلوگیری از شیوع این ویروس ضمن رعایت موارد بهداشتی غذای خود را تنها به صورت بیرون بر توزیع و از پذیرش مهمان در مراکز خود خودداری کنند.
احمد یوسفی تصریح کرد: با همکاری دستگاه قضا با افراد سودجو و احتکار کنندگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

او گفت: متاسفانه انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی شده است بنابراین پلیس فتا ضمن رصد فضای سایبری با انتشار دهندگان هرگونه اخبار کذب و کلیپ جعلی در مورد بیماری کرونا برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس کرمان گفت: شهروندان به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند، ملاک قرار ندهند و از بازنشر آن خودداری کنند.

او یادآوری کرد: نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار در رسانه ها، توزیع اوراق چاپی یا نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

کشف تجهیزات پزشکی احتکار شده در عملیات پلیس امنیت کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از پلمپ یک واحد صنفی تجهیزات پزشکی به دلیل احتکار اقلام مورد نیاز مردم در کرمان خبر داد.

سرهنگ محمود پارسا اظهارداشت: در پی انتشار ویروس کرونا و مبارزه با احتکار وسایل ضروری مورد نیاز مردم مانند ماسک و دستکش، روز گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به همراه مقام قضایی از ۲۳۰ واحد صنفی بازدید کردند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: در طی این بازدید یک واحد صنفی به دلیل احتکار اقلام و تجهیزات پزشکی با دستور مقام قضایی در محل پلمپ شد.

سرهنگ پارسا گفت: در بازرسی از این واحد صنفی ۹ هزار عدد دستکش فریزی ۸۰۰ عدد دستکش لاتکس و ۱۴۴ عدد ماسک فیلتر دار و کشف شد.

او با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با محتکران و اخلاگران و افرادی که با سلامت مردم بازی می‌کنند تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

شناسایی عامل نفوذ به حساب کاربری شاکی در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: متهمی که با نفوذ به حساب کاربری شاکی پرونده در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال پیام به بستگان و آشنایان وی کرده بوده شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهارداشت شخص ناشناسی با دسترسی به حساب کاربری تلگرامی وی اقدام به ارسال پیام به بستگان و آشنایان کرده است، در این راستا با توجه به اهمیت موضوع پرونده مقدماتی با هماهنگی و تعاملات لازم با مقام محترم قضایی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او در ادامه گفت: با توجه به ثبت اظهارات و ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های مقدماتی و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس شیوه دسترسی به حساب کاربری تلگرام شاکی مشخص شد و کارشناسان پلیس فتا به سرنخ‌های مهمی در این زمینه دست یافتند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کرده و در نهایت این متهم سایبری شناسایی و در راستای اجرای دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به اینکه کارشناسان در ادامه، مستندات و ادله‌های دیجیتال را در برابر وی قرار دادند؛ بیان داشت: متهم که در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شده بود و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

کشف چوب جنگلی قاچاق در ارزوئیه

فرمانده انتظامی ارزوئیه از کشف ۲۱ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: قطع درختان جنگلی موجب به تاراج بردن منابع ملی کشور می‌شود.

سرهنگ"مهدی پورامینایی"در این خصوص گفت:ماموران پاسگاه انتظامی وکیل آباد حین گشت زنی در سطح شهر یک دستگاه کامیونت حامل چوب را برای بررسی متوقف کردند.

اوافزود: در بازرسی انجام شده مشخص شد این کامیونت حامل ۲۱ تن چوب قاچاق و فاقد مجوز قانونی است.

سرهنگ پورامینایی بیان داشت: در این رابطه یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ارزوئیه با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی موجب به تاراج بردن منابع ملی کشور می‌شود، از شهروندان خواست: چنانچه از فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مطلع شدند مراتب را بلافاصله از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی و پلیس را در دستگیری مجرمان یاری کنند.

شکارچی غیر مجاز در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک شکارچی یک غیر مجاز و کشف مقادیری گوشت قوچ وحشی خبر داد.

سرهنگ"محمد رضا فداء" اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش راین این فرماندهی از فعالیت یک شکارچی در منطقه روستای گزک راین آگاهی و منطقه مورد نظر را تحت نظر قرار دادند.

او افزود: سرانجام مأموران انتظامی موفق شدند متهم را به همراه مقادیری گوشت قوچ وحشی دستگیر و آن را به مرجع قضایی معرفی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان گفت: حیات وحش، شاهرگ حیات و زیبایی طبیعت و حق تمامی مردم ایران بوده وحفظ آن واجب و هرگونه تجاوز به این حق تجاوز به حقوق مردم محسوب می‌شود لذا پلیس با قاطعیت با شکارچیان غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار