توصیه مهم آیت‌الله فشارکی برای حفظ جان مردم در برابر بیماری

سه روز روزه همراه با خواندن زیارت عاشورا دستورالعملی است که آیت‌الله فشارکی به مردم مبتلا به طاعون آموخت و بر اثر آن یک نفر شیعه هم از دنیا نرفت، درحالی‌که افراد زیادی از اهل‌تسنن فوت کردند.

توصیه مهم آیت‌الله فشارکی برای حفظ جان مردم در برابر بیماری/ سه روز روزه و قرائت زیارت عاشورابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دعا، توکل به خدای متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام شیوه بسیار مهم و آزموده‌شده‌ای برای درمان انواع بیماری‌ها و حل مشکلات است. این نکته را می‌توان با مرور ماجرا‌های حقیقی و رجوع به تجربه مردم مؤمن درک کرد. در کتاب‌هایی که به‌نقل از علمای بزرگ اسلام هم نوشته شده‌اند، روایت‌ها و رویداد‌های مهمی در این رابطه وجود دارد که راهکار‌های خوبی برای مقابله با مشکلات و بیماری‌ها به ما می‌آموزند.

یکی از این راهکار‌ها را مرحوم آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه از مرحوم آیت‌الله فشارکی نقل کرده است که تأثیر مهمی در سلامت و حفظ جان شیعیان داشت.

طبق این ماجرا که شرح آن را رضا باقی‌زاده در کتاب «نکته‌های ناب» درج کرده و تأیید آن را هم از دفتر آن عالم بزرگوار و ربانی گرفته است، مردم شهر سامرا در عراق به بیماری طاعون مبتلا شدند، ولی این بیماری در عین اینکه گروه‌های زیادی از اهل‌سنت را از بین می‌برد، اما عامل مرگ هیچ شیعه‌ای نشد.

بر این اساس، در جریان ابتلای اهل شهر سامرا در عراق به طاعون، آقا سید محمد فشارکی به شیعیان دستور داده بود سه روز روزه بگیرند و زیارت عاشورا بخوانند، از این رو فوج فوج از اهل‌تسنن می‌مردند، ولی یک نفر شیعه از دنیا نمی‌رفت، لذا اهل‌تسنن در صحن مقابل ضریح امام هادی علیه السلام می‌آمدند و می‌گفتند: «یا علی الهادی! نُسلم علیکَ مِثلَ ما یُسلم علیکَ الشیعة» یعنی «ای امام هادی! همان گونه که شیعه به تو سلام می‌گویند، ما به تو سلام می‌گوییم.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کجایند آن ابر مردان شیعه ؟!!!!!!!!!!!!! که اولیاء الله بودند ...

هستند اکنون ولی چون گوهری نایاب و کم یاب،چون من لیاقت ندارم از محضرشان فیض ببرم وگرنه هستند و اگر دنبال هدایت بودیم خداوند ایشان را به ما معرفی مینمود و فیض استفاده از محضر ایشان را عنایت میفرمود.

منظورم حضرت مهدی (عج) نیست بلکه علما و عرفایی جلیل القدر را میگویم که در کنج عزلت در حالت سیر و سلوک به سوی خداوند هستند ...
آخرین اخبار