دستگیری متخلف برداشت غیر مجاز حساب بانکی در کبودراهنگ

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ، از شناسایی و دستگیری عامل اصلی برداشت بیش از ۲۰۰ مورد از حساب بانکی شهروندان در این شهرستان خبر داد.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز حساب بانکی در کبودراهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ مجید گلی، فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ گفت: در پی دریافت پرونده قضائی فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز و بدون اطلاع از حساب وی و احتمال وقوع جرم فیشینگ، تحقیقات کارکنان پلیس آگاهی شهرستان در این خصوص آغاز شد.

او افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، برداشت‌های انجام شده از حساب شاکی به وسیله یک شماره تلفن همراه متصل به حساب او بوده که پس از استعلام نشانی فرد مورد نظر و بررسی‌های فنی معلوم شد، متهم دارای تعدادی سیم کارت می‌باشد و از این طریق اقدام به دریافت شارژ، خرید بلیط و برداشت از حساب شهروندان که بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشند، می‌کند.

سرهنگ گلی بیان کرد: با توجه به این که متهم در هر مرحله اقدام به تغییر آدرس محل اقامت خود می‌کرد ، با پیگیری و اقدامات فنی ماموران، آدرس محل سکونت جدید وی در اصفهان کشف و نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به شهرستان کبودراهنگ منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌های فنی و پس از رویارویی با ادله و مدارک به جرم خود اعتراف کرد و اظهار داشت، با انجام برنامه نویسی و ساخت صفحه فیک و جعلی اقدام به برداشت و دستبرد به حساب بانکی مالباختگان کرده است که پرونده وی در مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به این که در خیلی از موارد کاربران بدون اطلاع و تنها با یک اشتباه کوچک، تمام اطلاعات مالی یا هویتی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند، تاکید کرد: پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری، استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و همچنین لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی یا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.