چه کشورهایی دریافت فرم سلامت مسافران ایرانی را اجباری کردند؟

سخنگوی شرکت هما گفت:در فرودگاه بیروت، آذربایجان، آمستردام و لندن باید مسافران ایرانی فرم سلامت به همراه داشته باشند که در فرودگاه امام از سوی کارکنان ایران ایر ارائه می شود.

معصومه اصغر زاده سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هدف اصلی تمامی شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور‌های مختلف است افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از چندی پیش امارات اجازه ورود هیچ هواپیمایی ایرانی را به کشور خود نمی‌داد که با پیگیری‌های صورت گرفته روز گذشته تنها یک مجوز پرواز برای هما صادر شد و بلافاصله ایران ایر اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی با این پرواز از امارات کرد.

او ادامه داد: همچنین تا جمعه ۹ اسفند ماه این شرکت هواپیمایی اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور ترکیه نموده و در صورت ارائه مجوز‌های جدید اقدام به بازگرداندن مسافران ایرانی خواهد کرد.

اطلاعیه "هما" در خصوص مسافران به مقصد بیروت

گفتنی است طبق گزارش‌های امروز شرکت هواپیمایی ایران ایر، اتباع لبنانی و مسافرانی که کارت اقامت این کشور را دارند، باید در زمان ورود به فرودگاه بیروت، فرم سلامت به همراه داشته باشند.

سازمان هواپیمایی کشور لبنان در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، از مسافرانی که از ایران به این کشور مسافرت می‌کنند، شامل اتباع لبنانی و دارندگان کارت اقامت این کشور، درخواست کرد، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه بیروت به کارکنان این فرودگاه ارائه نماید.

همچنین در این ایام، مسافران عادی و ترانزیت در فرودگاه بیروت به هیچ عنوان پذیرش نمی‌شوند.

اطلاعیه "هما" در خصوص مسافران به مقصد آمستردام

در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشور هلند از مسافران پرواز‌های "هما" به این کشور درخواست کردند در زمان ورود به فرودگاه آمستردام، حتماً اظهارنامه سلامت به همراه داشته باشند.

این اظهارنامه در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافران باید آن را تکمیل و در زمان ورود به همراه داشته باشد.

گفتنی است در صورت عدم تکمیل اظهارنامه سلامت توسط مسافران گرامی، مقامات فرودگاهی آمستردام از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

داشتن فرم سلامت برای ورود به فرودگاه باکو اجباری است

آن دسته از مسافران پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" که به باکو مسافرت می‌کنند، در زمان ورود به فرودگاه این کشور حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

همچنین در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشور آذربایجان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند، مسافران ورودی به این کشور، در زمان ورود به این فرودگاه حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به مسئولان فرودگاه باکو ارائه نماید.

در صورت عدم تکمیل فرم سلامت توسط مسافران گرامی، مقامات فرودگاهی این کشور از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

مسافران پرواز‌های "هما "به لندن باید فرم سلامت داشته باشند

داشتن فرم سلامت برای ورود مسافران ایرانی به فرودگاه لندن اجباری شد. در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، سازمان هواپیمایی کشور انگلستان از مسافران عازم این کشور درخواست کرد در زمان ورود به فرودگاه لندن، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌گردد و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه لندن به کارکنان این فرودگاه ارائه نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار