درخواست شورای شهر بوشهر:

از استقرار ایستگاه آزمایش کرونا در مبادی ورودی تا کاهش ساعت کار و یا تعطیلی دستگاه‌ها

اعضای شورای شهر بوشهر از مسئولان استان خواستند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا،ایستگاه آزمایش این بیماری در مبادی ورودی استان مستقر شود و ساعت کار دستگاه‌ها کاهش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا گفت:  با حوزه مدیریت ارشد استان برای راه اندازی ایستگاه‌های آزمایش بیماری کرونا در مبادی ورودی استان (زمینی، هوایی و دریایی) مذاکره شده تا از گردشگرانی که به استان سفر می‌کنند، آزمایش گرفته شود.

ابوذر دهدار با قدردانی از اقدامات مدیریت شهری در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا بیان کرد: ما در مدیریت شهری در زمینه تاب آوری شهر در مقابل این بیماری همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: با توجه اینکه در زمانی از سال هستیم که گردشگران زیادی به استان سفر می‌کنند و با توجه به درخواست‌ شهروندان در مذاکره‌ با حوزه مدیریت ارشد استان، درخواست کردم با توجه به دغدغه شهروندان زمینه ایجاد ایستگاه‌های تست کرونا در همه مبادی ورودی استان برقرار شود همچنین با توجه به حضور تعدادی از گردشگران در نوار ساحلی ایستگاه‌های سیار آزمایش بیماری کرونا از این‌ مسافران نیز راه اندازی شود.

رئیس شورای شهر بوشهر در همین حال از مردم خواست، با رعایت نکات بهداشتی از گسترش ویروس کرونا پیشگیری کنند.

لزوم کاهش ساعت کار و یا تعطیلی دستگاه‌ها

مهرزاد آسایش عضو شورای اسلامی شهر  بوشهر سه‌شنبه شب در نشست علنی این شورا افزود:  اتفاقاتی خوبی در راستای مقابله با شیوع ویرس کرونا در استان بوشهر انجام شده که یکی از این موارد تعطیلی دانشگاه‎ها و مدارس است، اما با این وجود کادر مدیریتی و آموزشی همچنان باید در این مراکز حضور پیدا کنند که شایسته است زمینه تعطیلی کارکنان اداری این مراکز نیز فراهم شود.

او بیان کرد: از مسئولان استان و به ویژه استاندار انتظار داریم روند اقدام‎های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس را سرعت ببخشند و تصمیم‎های مهم را زودتر اجرایی کنند.

تبعیض داروخانه‌ها برای توزیع اقلام بهداشتی

این عضو شورای شهر بوشهر، با اشاره به اینکه برخی داروخانه‌ها برای توزیع اقلام بهداشتی میان مردم تبعیض قائل می‌شوند، افزود: برخی از داروخانه‌ها با وجود درج اطلاعیه مبنی بر نداشتن ماسک، ژل و دستکش چنین اقلامی را به برخی از شهروندان عرضه می‎کنند که انتظار است حوزه‌های مرتبط به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات نظارت جدی بر داروخانه‌ها داشته باشند.

آسایش با تاکید بر برنامه‌ریزی شهرداری در موضوع توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان، گفت: واحد‌های مختلف شهرداری مانند کمیسیون‎های ماده ۱۰۰، شهرسازی و درآمد ارباب رجوع بسیاری دارند که باید ساعت کار آن‌ها کاهش یابد یا کارمندان آن به صورت نوبتی در واحد‌ها مستقر شوند.

او همچنین با قدردانی از سازمان پسماند شهرداری بوشهر برای انجام‎ اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، افزود: انتظار است این سازمان‎ برای رفاه حال شهروندان فعالیت‎های پیشگیرانه خود را گسترش دهند.

این عضو شورای شهر بوشهر با قدردانی از نیروهای مراکز درمانی استان بوشهر، عنوان کرد: براساس صدور یک بخشنامه ساعت ملاقات بیماران بوشهری از بیش از یک ساعت به ۳۰ دقیقه کاهش یافته که این محدودیت زمانی باعث می‌شود تعداد زیادی از ملاقات کنندگان در زمان محدودی در بیمارستان‎ها حاضر شوند و مغایر با اصول پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

آسایش گفت: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی زمان ملاقات را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا تراکم جمعیتی در بازه زمانی نیم ساعته رخ ندهد و شهروندان با آسودگی خاطر به ملاقات بیماران خود بروند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.