معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا مطرح کرد؛

هشدار پلیس به شایعه پراکنان قحطی در ایران

سرهنگ پاشایی گفت: تعدادی از شایعه پران‌های مجازی در برخی از استان های کشور پس از تشکیل پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مدتی است که افراد سودجو با توجه به شرایط فعلی در کشور و درگیری هموطنان با کرونا ویروس، اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی مبنی براینکه اقلام مصرفی و غذایی کمیاب شده و مردم برای تامین مصارف غذایی روزمره خود به فروشگاه‌ها بروند و اقدام به خرید مواد غذایی به میزان زیاد کنند، سعی در تشویش اذهان عمومی دارند.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت و گو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: برابر استناد به جرایم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی، هر کسی که اقدام به شایعه پراکنی و ایجاد آن در فضای مجازی کند و باعث تشویش اذهان عمومی شود؛ برابر قوانین جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۸۸ مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قانونی جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۸۸ بیان شده فردی که اقدام به انتشار شایعات و ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در فضای مجازی و جامعه کند، از همه لحاظ مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی خواهد گرفت.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: در همین رابطه کارگروه ویژه‌ای در پلیس فتا تشکیل شده و هرگونه شایعه‌ای که باعث برهم زدن جو روانی و عمومی در جامعه شود، برابر قانون نسبت به دستگیری مجرم یا مجرمان اقدام خواهد شد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تعدادی از شایعه پران‌های مجازی در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر پس از تشکیل پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: این افراد با انتشار یکسری از کلیپ‌های خلاف واقع در فضای مجازی را منتشر کردند که پس از رصد پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
مقصر خودمونیم عده ای نادانسته سریع اخبار کشور و در اختیار شبکه های معاند قرار میدیم ،این عده کمی به خودشون بیان و این کارو نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا فقط مثل سرماخوردگی هست و خیلی راحت خودبه‌خود خوب میشه. فقط انتشارش خیلی زیاد و سریع هست. خطرش هم فقط برای بیماران خاص و افراد مسن بیمار هست. همین الآن شاید هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و تا حالا خوب شده‌باشند: بدون اینکه خودشان هم متوجه بشوند. ترس نداره که... چند روزه خوب میشین بابا
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۲:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من شک دارم کسانی که این شایعات را پخش میکنند ایرانی باشند ! آخه کدوم ایرانی حاضره در این وضعیت که تعدادی از هموطنان ما دچار یه بیماری واگیر دار شده اند ، اینگونه مردم رو تحریک کنند تا یه عده کم اطلاع به فروشگاهها بروند و بیش از نیاز خودشان را تهیه کنند که این کار هم بیشتر باعث سرایت بیماری به دیگران در سطح گسترده میشود . ضمن اینکه نگرانی را در جامعه افزایش میدهد . پس قطعا این هیاهو ها از طرف دشمنان قسم خورده ایران میباشد و نباید به آن توجه کرد .مرکز شیوع بیماری در چین شهر ووهان رو ببینید که چقدر هوشمندانه رفتار کردند و دستورات صادره را از سوی مراکز بهداشتی خودشان را به درستی انجام دادند . ما هم با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های صادره از حوزه بهداشت و مراکز پزشکی ، میتوانیم این مشکل رو پشت سر بگذاریم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اونایی که شایعه کردن عقل ندارن تازه صادرات کم بشه داخل همه چیزارزون می شه وفراون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
فقط اعدام و یا سنگینترین مجازات را برای اینها خواستاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
لطفا به کمبود ماسک وژل ضدعفونی هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قحطی؟!!!آخه کرونا وقحطی چه ربطی به هم دارن.الآن برداشت محصولات کشاورزی توجنوب شروع شده.از بس کاشتن فکر کنم نصف بیشترشون سر زمین کشاورزی بمونن خراب بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
عجب ترسیدن تا زمانی که محتکران و شایه پراکنان و گران فروشان اعدام نشن وضع همینه که همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قحطی یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۷:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خدا ازشون نگذره
آخرین اخبار