فرماندار سروستان خبر داد؛

نبود امکانات لازم در بیمارستان سروستان برای قرنطینه

فرماندار سروستان گفت: بیمارستان ۲۰تخت خوابی شهدای سروستان امکانات لازم برای قرنطینه را ندارد و با عاملان انتشار خبر کذب قرار گرفتن بیمارستان درلیست قرنطینه برخورد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن پورزارعی فرماندار سروستان در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت مواد غذایی با اشاره به ورود کرونا ویروس به ایران، بیان کرد: در این مسائل باید حساس شد و بر اساس بدترین حالت برنامه ریزی و اقدام به پیش گیری کرد.

او، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مدارس باید با حساسیت دنبال شود.

پورزارعی ادامه داد: در همه بیمارستان‌ها این حساسیت ایجاد شده است، که اگر یک درصد هم احتمال کرونا ویروس باشد، باید آمادگی خود را حفظ کنند.

فرماندار سروستان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه بیمارستان سروستان، محل قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا است اضافه کرد: بیمارستان ۲۰ تخت خوابی شهدای سروستان امکانات لازم برای قرنطینه را ندارد و اگر قرار بر این باشد که چنین اتفاقی در این شهرستان رخ دهد با اولین کسانی که هماهنگ می‌شود مسئولان تأمین امنیت و بهداشت شهرستان است و این خبر کذب بوده و با خاطیانی که با امنیت روانی مردم بازی و اخبار کذب منتشر و التهاب ایجاد می‌کنند، برخورد می‌شود.

او، اضافه کرد: با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه در خصوص این بیماری، قبل از انتشار هر خبری در این خصوص باید ضمن تماس با مسئولان بهداشت شهرستان صحت و سقم این خبر بررسی شود.

پور زارعی تاکید کرد: مردم ضمن جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری، اخبار را از منابع موثق و مراجع رسمی و ذی صلاح دریافت کنند.

فرماندار سروستان، برجمع آوری ناخاله‌های ساختمانی در سطح شهر و انتقال به سایت ناخاله‌های شهری توسط شهرداری سروستان تاکید کرد.

عبداله بهادری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با تاکید بر به کذب بودن خبر قرار گرفتن بیمارستان شهدای سروستان در لیست مراکز قرنطینه استان، گفت: طی تماس‌های انجام شده با معاون بهداشت و درمان، حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هر سه نفر این خبر را تکذیب کردند که بیمارستان شهدای سروستان جز مراکز قرنطینه استان است و در صورت مشاهده موارد آنفولانزا در شهرستان، بدون پذیرش، ما بیمار را مستقیم به مرکز استان اعزام می‌کنیم و با افرادی که دنبال متشنج کردن فضای جامعه هستند از طریق دادستانی برخورد می‌شود.

او، بیان کرد: با اشاره به شیوع این ویروس شهروندان باید از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند و در صورت ابتلاء به تب، سرفه و تنگی نفس ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و اگر پزشک خانواده بیمار را به بیمارستان ارجاع داد، ادامه درمان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار