با تغذیه صحیح کرونا را شکست خواهیم داد

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هر چه بتوانیم سیستم ایمنی بدن را با تغذیه مناسب تقویت کنیم کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها مثل کرونا قرار می‌گیریم.

با تغذیه صحیح کرونا را شکست خواهیم دادبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عنایت الله کلیج رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه باید سیستم ایمنی بدن را با غذا‌هایی که حاوی ویتامین‌های C، A و D هستند در برابر کرونا ویروس بالا ببریم افزود: بهترین منبع ویتامین C مرکبات هستند که مصرف روزانه آن‌ها توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه بعد از مرکبات سبزیجات هستند که منبع خوب ویتامین C به شمار می‌روند اضافه کرد: پیاز منبع دیگر ویتامین C است که به صورت خام می‌تواند مصرف شود.

کلیج از دیگر ویتامین‌هایی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید به ویتامین A اشاره داشت و گفت: این ویتامین در سبزیجاتی که برگ تیره دارند مثل اسفناج یافت می‌شود.

او، سبزیجات با رنگ‌های زرد و نارنجی مثل هویج و کدو حلوایی را از دیگر منابع سرشار از ویتامین A برشمرد.

کلیج ادامه داد: شیر یکی از کامل‌ترین ماده‌های غذایی است که همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را دارا است.

او افزود: شیر منبع کامل پروتئین و کلسیم است و توصیه می‌شود در روز حداقل دو واحد مصرف ولی حتماً باید از شیر پاستوریزه، جوشیده و کم چرب استفاده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار