احتمال ورود ملخ‌های صحرایی به استان کرمان تا چند روز آینده

رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: احتمال می‌دهیم که در چند روز آینده استان کرمان میزبان ملخ‌های صحرایی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت:هجوم ملخ‌ها از سه منطقه پاکستان، عربستان به داخل کشور است.

او با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه در منطقه جنوب استان کرمان ردیاب داریم، لذا هنوز گزارشی مبنی بر ورود ملخ‌های صحرایی به منطقه جنوب استان کرمان، نداشته‌ایم افزود:اما با توجه به اینکه هم‌اکنون استان هرمزگان درگیر مبارزه با این آفت است، لذا احتمال می‌دهیم که در چند روز آینده استان کرمان میزبان این ملخ‌ها باشد.

او تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده و به‌طور نسبی به لحاظ فنی و سیستمی آماده‌ایم سم خریداری و سمپاش‌ها و آمادگاه‌های ما آماده هستند که بسته به حجم ملخ‌ها، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها از سه منطقه پاکستان، عربستان به داخل کشور که پیش‌بینی می‌کنیم حجم ملخ‌هایی که امسال به ایران هجوم می‌آورند، نسبت به سال گذشته بیشتر باشد گفت:هم‌اکنون حجم ملخ‌ها به استان هرمزگان، جزیره خارک و بخشی از استان بوشهر حمله کرده‌اند.

برخوری افزود: باتوجه به اینکه امسال دیرتر هوا گرم خواهد شد، هنوز ملخ‌ها سر از تخم بیرون نیاورده‌اند و معمولا در فروردین این ملخ‌ها سر از تخم در خواهند آورد.

رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه احتمال اینکه امسال ملخ‌ها به مزارع حمله کنند وجود دارد، افزود: کنترل ملخ‌ها بستگی به امکانات ما و حجم ملخ‌ها دارد و بارندگی و دمای هوا نیز در این امر موثر خواهد بود.

او بیان کرد: در حال کانون‌کوبی ملخ صحرایی هستیم با وجود آنکه جمعیت این ملخ‌ها امسال نسبت به سال گذشته زیاد شده، اما ممکن است سال آینده یک عامل طبیعی مثل خشکسالی آن را کنترل و یا یک عامل طبیعی آن را تشدید کند، اما به‌طور کلی پیش‌بینی می‌کنیم تا سه سال آینده با این آفت درگیر باشیم.

برخوردی با بیان اینکه کمک‌های سازمان فاوو بیشتر در حوزه آموزشی و فنی بوده نه مالی تاکید کرد: اگر همه کشور‌ها به‌خوبی با ملخ صحرایی مبارزه کنند جمعیت آن کم می‌شود و می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

او افزود:با کمبود خودروی مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی مواجه هستیم و برای مقابله با ملخ صحرایی نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها به لحاظ ماشین‌آلات، اعتباری و ... داریم مردم نیز باید آگاه باشند که اگر نیاز شد به کمک ما بیایند.

در سال گذشته ما یک مقابله خوبی داشتیم و اجازه ورود ملخ‌ها به مزارع استان را ندادیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم از ورود آن‌ها به مزارع و باغات کشاورزی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار