دعوت از منتقد و فعال سینمایی شیراز در جشنواره برلین

منتقد و فعال سینمایی شیرازی به عنوان کارشناس بین المللی فیلم به جشنواره فیلم برلین دعوت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی آذری مسئول سینما هنر و تجربه شیراز گفت: در این جشنواره هر سال بخشی با عنوان international movie expert برگزار می‌شود که به عنوان منتقد در این رویداد حضور دارم.

او، بیان کرد: برای این بخش از میان ۲۰ تا ۲۵ کشور، یک نفر را انتخاب می‌کنند تا به عنوان مهمان جشنواره بخش‌های مختلف برلیناله را ببیند.

آذری تصریح کرد: امسال جشنواره بین المللی فیلم برلین از چند جهت متفاوت است چرا که دیتر کسلی مدیر جشنواره پس از ۲۰ سال بازنشسته شد و به جای او ۲ نفر به عنوان کارگردان هنری قرار گرفتند.

مسئول سینما هنر و تجربه شیراز ادامه داد: با وجود این دو نفر کارگردان هنری روند جشنواره برلین هم تفاوت کرد، زیرا جشنواره یادشده در چندسال گذشته دچار اُفت شده بود، اما امسال حداقل توانست تعدادی از کارگردان مطرح سینمای هنری را گرد هم بیاورد و موفق باشد.

او، از هیئت داوران هفتادمین جشنواره فیلم برلین نام برد و افزود: در رأس این هیئت جرمی آیرونز بازیگر پرسابقه بریتانیایی قرار دارد و اعضای هیأت داوران در بخش مسابقه عبارت از کنت لونرگان (فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی)، بتینا بروکمپر (تهیه‌کننده آلمانی)، برنیس بژو (بازیگر آرژانتینی فرانسوی)، لوکا مارینلی (هنرپیشه ایتالیایی)، آنه‌ماری یاسر (کارگردان فلسطینی) و کلبر مندونسا فیلیو (کارگردان و منتقد برزیلی) هستند.

آذری اضافه کرد: امسال جشنواره افزون بر بخش‌های گذشته، تعدادی بخش جدید اضافه کرده است که در بخش رقابتی ۱۸ فیلم از جمله یک اثر از برهان قربانی، فیلمساز افغانستانی در این بخش حضور دارد.

مسئول سینما هنر و تجربه شیراز اظهار کرد: دیگر فیلم مورد توجه منتقدان این جشنواره زنی که فرار کرد به کارگردانی هان سونگ سو اعلام و اظهار کرد: هرسال این فیلمساز آسیایی جذب جشنواره لوکارنو می‌شد، اما امسال او به جشنواره برلین آمده است.

این منتقد سینما به کریستین پتزولد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل آلمان اشاره کرد که برای فیلم باربارا خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی هشتاد و پنجمین جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرده است.

او، تاکید کرد: آنچه برای ایرانی‌ها جشنواره فیلم برلین را مهم می‌سازد حضور فیلمسازان ایرانی از جمله محمد رسول اف است که در این رویداد با فیلم شیطان وجود ندارد در این دوره از جشنواره برلین به رقابت می‌پردازد.

هفتادمین دوره از جشنواره فیلم برلین روز ۲۰ فوریه (اول اسفند) کار خود را آغاز کرده که به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.